/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
sækkestole/krøyerkugler
Fra : myes
Vist : 2373 gange
100 point
Dato : 28-02-08 20:01

Hejsa alle

Håber der lige er et matematik"geni" imellem der kan hjælpe mig.

Jeg skal til at lave en sækkestol til min datter og som det ser ud nu skal den have målet 120cmx140cm. Nu er det bare sådan at jeg ikke aner hvordan jeg regner ud hvor mange liter krøyerkugler jeg skal bestille.
Er der nogle der kan hjælpe mig med den udregning..???

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-02-08 20:05

Der må da være et mål mere. Med 2 mål får du kun et areal.

Kommentar
Fra : myes

Dato : 28-02-08 20:10

Den skal laves som en stor pose, så det sidste mål, kan jeg ikke lige se hvor du mangler det henne??

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 28-02-08 20:16

En pose, har vel længde gange bbredde gange tykkelse,?

Kommentar
Fra : myes

Dato : 28-02-08 20:23

hvor er den tykkelse henne? Ja undskyld jeg spørger dumt, men den skal syes sammen af to lige lange/bredde stykker stof der er lagt sammen der er der da ingen tykkelse. Forestil jer en frysepose som er fyldt op. hvor er tykkelsen på den henne?

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 28-02-08 20:28

så kan det kun blive et ca tal
ca 575 L

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 28-02-08 20:32

Undskyld myes, men de sækkestole jeg har set, har været syet på en anden måde.

Det må være en model, som denne du tænker på

http://www.ide.dk/sw46448.asp#516_44195

Nu står der ikke noget om fyldet, men størrelse 140 x 180 er på 360 l

Godkendelse af svar
Fra : myes

Dato : 28-02-08 20:37

Tak for svaret ans. ingen undskyldning nødvendig*S* det var lige nøjagtig sådan en... Tænkte jeg garanteret kunne gøre det billigere end fatboy, men ender sgu nok på samme pris alligevel*GG* Nå men tror ikke det kan passe meget bedre end det så*S*
tak for hurtigt svar

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-02-08 20:38

Så mit bud er 250 -275 l

Men jeg ville nok have lidt i overskud, så jeg ville købe 300 l

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 28-02-08 20:42

Ja, myes. jeg har prøvet at forestille mig den frysepose - fyldt op - den har altså 3 mål! Og jeg har kigget efter i virkeligheden - der er 3 mål

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-02-08 20:43

Tak myes

Jeg ved ikke om det bliver billigere at lave den selv, men du slipper for besværet

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-02-08 20:47

valde.

På en frysepose er der 2 mål, når den ikke er fyldt med noget

Men hvilken størrelse havde din frysepose ... de 3 mål !!!!

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 28-02-08 20:56

myes bad os om at fokrestille os en ftldt frysepose

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-02-08 21:03

valde. en fyldt pose har ikke 3 mål

Kommentar
Fra : wattamamma

Dato : 28-02-08 21:33

fjern min bruger nu

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 28-02-08 21:54

ans: du prøver at få det til at lyde som om du selv tror på det du skriver.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-02-08 22:09

Citat
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 28-02-08 20:42

--------------------------------------------------------------------------------
Ja, myes. jeg har prøvet at forestille mig den frysepose - fyldt op - den har altså 3 mål! Og jeg har kigget efter i virkeligheden - der er 3 mål

Så må du da også kunne give de 3 mål, som du har set i virkeligheden.

Ja, jeg tror på det jeg skriver i denne tråd. Men du kan jo prøve at overbevise mig om at en flad pose, når den bliver fyldt så har 3 mål.

Kommentar
Fra : myes

Dato : 29-02-08 06:11

vælger at overse valdes kommentarer.... Endnu en gang tak ans... Det er da altid noget der er nogen der forstår en

Kommentar
Fra : lonek63

Dato : 21-02-09 11:37

Mit forslag er at du skal fylde op til det passer.
Istedet for de DYRE krøyerkugler, synes jeg du skal besøge et byggemarked og få nogle flamingokugler til hulmurs-isolering. De er meget billigere
Mvh Lone