/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Indekanin være ude i garage?
Fra : jihaa
Vist : 902 gange
50 point
Dato : 28-02-08 11:54

Hej

Vi har en indekanin, som er vant til at komme ud i sommermånederne, i et par timer ad gangen - altså ikke sådan helt vildt meget.

Vi skal nu i sommerhus i uge 13 - sidst i marts - og min onkel har tilbudt at passe hende.
Han har en garage med fugle i store bure, og der kan godt blive et ledigt bur til hende, sådan at hun har masser af plads, og ikke skal lukkes ind og ud af hendes normale bur for at komme på toilettet osv.
Spørgsmålet er så om det er for koldt for hende? Der er ikke træk derinde, og hun vil være i læ, samt have masser af hø osv.
Dog er der ikke varme på, men isoleret, så der er lidt varmere derinde i forhold til ude.

Hvad siger i? Kan det sagtens gå, eller bliver det for koldt for hende, når hun er vant til de ca. 20 grader.
Vores dyrlæge sagde at det nok ikke ville være et problem, så længe der ikke blev frost.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 28-02-08 12:05

Der må ikke være under 15 grader, når hun ikke er vant til det.

Det er den besked jeg fik af dyrlægen, da min kanin skulle ud første gang

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-02-08 12:06

Her er forskellige svar om kaniner har ikke mere tid til net så undersøg lige selv og kan forresten se at du har for vane at annulerer dine spørgsmål du får hverken poientne tilbage eller en masse der vil hjælpe dig ud af at annulerer bare et råd til dig

Hav en god dag mvh SunoFisk

http://www.kandu.dk/search.aspx?grpid=0&ss=Kaniner+&sa=7

Kommentar
Fra : sødprinsesse

Dato : 28-02-08 12:47

Jeg ville nok sørge for en meget stor flamingo kasse jeg kunne sætte buret i....
Vi havde kaniner i et skur for en del år siden, og der havde ikke været hård vinter.... men de kunne desværre ikke holde til det.........
Så vær sikker på at de har en varm kasse, masse af mad og godt med hø at gemme sig ned i...

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 28-02-08 14:28

Der er for koldt - temp. om natten må ikke komme under 10-15 grader så det er alt alt for koldt- tænk på hvor koldet det bliver om natten - kaninen kommer til at blive syg. Ikke en god ide

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 28-02-08 14:55

Sæt en Varmelampe ind i buret så er problemet løst.
Mvh.muldvarp1

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-02-08 15:03

Det nemmeste er at din onkel får kaninen leveret i sit bur, og har hende inde, så løber i ingen risiko.

Hvis du alligevel vælger at lade kaninen være i garagen, så pas endelig på at den ikke får træk

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-02-08 17:09

Vi er de vilde kaniner med meget lang øre
Alt hvad i snakker om og sir det ka vi hør
vi graver grøfte mellem syd og nord ........................Hvordan mon egentlig de overlever altså de vilde der lever også nogle i det fri som er sluppet løs fra fangenskab i dk

Kommentar
Fra : jihaa

Dato : 28-02-08 17:10

Hmmm... får man ingen svar man kan bruge inden man måske selv har fundet svaret, så annulerer man vel spørgsmålet...

Vi er lidt i vildrede om det - vi vil lige derud igen og tjekke hvor varmt/koldt der er der, og så tager vi den derfra.

Godkendelse af svar
Fra : jihaa

Dato : 28-02-08 17:11

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-02-08 17:11

eller er det graver grøfter mellem øst og vest, det der med grænserne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-02-08 17:20

Citat
Hvordan mon egentlig de overlever altså de vilde der lever også nogle i det fri som er sluppet løs fra fangenskab i dk

En kanin som kommer ud ved 15 grader, og forbliver ude, kan sagtens tåle at være ude altid, pelsen indretter sig efter vejret

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-02-08 15:39

jihaa.... Jeg bor i Nordsjælland, og hvis din onkel ikke kan passe din nimse, så kan jeg godt