/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Køb af butterfly
Fra : Kirstineka
Vist : 2192 gange
200 point
Dato : 28-02-08 08:18

Er der nogen der ved hvor jeg kan købe et gyldent butterfly (her snakker jeg altså ikke om guld).
Skal bruges til en joke om at kåre ”månedens medarbejder”. Jeg har tidligere set nogle stykker, men ved ikke om det er i en ”spøg & skæmt” forretning jeg skal lede, så jeg håber at der sidder en bag tasterne som kan hjælpe. Indkøbsmulighed er i Københavnsområdet.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-02-08 08:31

Ja det kan du da få her http://www.shoppingguiden.dk/Products/Listprices.asp?ID=238675

For det er vel ikke såda en folde ud kniv der er forbudt du mener??
Hvis det er til en joke kan du vel selv lave en af noget hård plast guldmalimg og en bolt eller lignende hvis du ellers er lidt kreativ

Nå skal Ud og Nyde -en Mens den er der Og så skovle lidt grus Hmm jeg elsker arbejde jeg ka se på det i timevis

Sunofisken

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-02-08 08:33

En Butterfly til skjorten kan du også bare købe i feks sort og så købe noget textilfarve i guld og så spraye den med det

Kommentar
Fra : Kirstineka

Dato : 28-02-08 08:41

Nu kan jeg godt se at spørgsmålet kan misforstås. Det er et butterfly som man bruger til skjorte. Jeg har skam tænkt på bare at spraye et alm. butterfly med guldspray, men er bange for at det "sviner" tøjet.
Go' arbejdslyst til dig Suno

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-02-08 08:44

tak er ikke nået ud endnu og nej du kan skam godt få farvefast textil guldspray Det bruges bla til Forskellige fest tøjs udsmykninger

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-02-08 08:45
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-02-08 08:46
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-02-08 08:47

Kan ikke lige finde en i Kbh Men prøv at søg på feks panduro hobby KBH

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 28-02-08 08:54
Kommentar
Fra : Kirstineka

Dato : 28-02-08 08:59

Tak Suno - jeg tror jeg vælger den løsning, hvis ikke der lige sidder en, som ved hvor jeg kan købe et. Så er det oplagt Panduro jeg skal handle hos. Jeg lader lige dagen gå inden jeg lukker spørgsmålet.....

Kommentar
Fra : Kirstineka

Dato : 28-02-08 09:12

Tak HelleBirgitte - den har jeg set, men der er ikke noget i "guld", men de er meget flotte allesammen.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 28-02-08 09:15

Hvad med denne her http://www.humorbutikken.dk/Productdetail.asp?ProductID=1015
Den er godt nok ikke i guld, men i hvert fald ikke til at ignorere.

Kommentar
Fra : Kirstineka

Dato : 28-02-08 09:30

Tak Brokke - den er også prøvet. Grunden til at det SKAL være "guld" er at personen som skal have butterflyet selv engang for mange år siden har foreslået netop at man kunne belønne en medarbejder med en gyldent butterfly, som man så må bære i den måned man er "den gode medarbejder". Det er i anledning af en rund fødselsdag at jeg skal lave lidt sjov.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-02-08 09:48

Det er da en sjov ide

Der er mulighed for at købe over nettet??

http://www.tiewarehouse.co.uk/index.php?cPath=27_48

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-02-08 09:52
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-02-08 09:53
Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 28-02-08 09:56

Aha - ja den skal nok vælte nogle kegler.

Du kan eventuelt ringe til nogle af de firmaer, der lejer festtøj ud. Der er flere Kbh.
De har gyldne butterflies og sælger også gerne deres produkter.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-02-08 12:18

Eller købe guldstof, og selv sy en.

Mon ikke du kender en, der vil låne dig en, den kan du så bruge som skabelon, læg 1 cm til hele vejen rundt, læg stoffet ret mod ret og sy, lad en åbning være i den ene ende, så du kan få vendt den, buk enderne ind og sy det sidste i hånden med bittesmå sting.

Det er meget nemt

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 100 point
Dato : 28-02-08 14:10

Du har selv tænkt på, at sprøjte en med guldspray.Så jeg "vover" lige at vise dig en guld butterfly, som du kan købe her. Man kan enten handle på nettet eller
Citat
Du er også velkommen til, efter aftale med FestTema, at hente dine varer hos Fritz Farligmus, Lyngby Hovedgade 26, 2800 Lyngby, eller på vores lager; Sdr. Jernbanevej 16A, 3400 Hillerød.

http://www.festtema.dk/shop/butterfly-1401p.html

go´fornøjelse det lyder som en rigtig sjov practical joke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-08 14:42

Tror der skal ledes andre steder....

Hvis jeg erindrer rigtigt er det noget PIGER bruger (ved showdans og anden optræden) - eller husker jeg fejl....

Kommentar
Fra : Kirstineka

Dato : 28-02-08 14:50

Det er helt utroligt så mange forslag der kommer - jeg prøver lige HelleBirgittes forslag

Godkendelse af svar
Fra : Kirstineka

Dato : 29-02-08 16:53

Tak for svaret HelleBirgitte.
Nu er det hele overstået.
Desværre blev jeg nødt til at tage mig af en meget presserende sag i går (hurtigt ud ad døren), så jeg havde ikke den tid jeg skulle bruge til at få bestilt butterflyen hos Festtema. Da jeg sendte dem i mail i morges, oplyste de straks, at de lå på deres lager i Hillerød, og at der ikke var nogle folk der i dag. Så i nødens stund købte jeg en butterfly af sølv i en herretøjsbutik, og forklarede at årsagen til at han ikke kunne ”hædres” med et af guld var, at der for nylig havde været en arbejdsopgave, som ikke gav det ønskede overskud og så lige med en masse
Jeg printede det notat han havde skrevet i 1997, hvori han foreslog det med ”det gyldne butterfly” – og sjovt nok det havde han fuldstændigt glemt.
Jeg fandt hans første månedsseddel frem fra 1984 og gav ham en kopi. Jeg fandt også en opsigelse fra en tidligere kollega, som sagde sin stilling op p.gr.a. at han var fuldstændig umulig at samarbejde med. Han har altså været ansat i 24½ år, så helt galt kan det da ikke være. Han fik altså også lige et gavekort på 3.000 kr. til kroophold.
Point går til HelleBirgitte - men en STOR TAK skal lyde til alle jer andre for deltagelsen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-02-08 17:31

Du sku have givet dem til de fattige

Det var da godt at det blev en god dag det er det vigtigste

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 29-02-08 18:12

Hej igen og tak for point

Sjovt at høre lidt mere om årsagen til din søgning af gylden butterfly/og begivenheden idag.

p.s. jeg har været inde på mange "tvivlsomme" sider, da jeg søgte............ gyldne butterflies kan være mange ting

Kommentar
Fra : Kirstineka

Dato : 29-02-08 18:36

HelleBirgitte
Ja - det må du nok sige.
Jeg havde søgt lidt omkring inden jeg skrev spørgsmålet, og jeg havde slet ikke tænkt at "butterfly" gav så mange hits - og slet ikke dem der kom frem. men sådan er der jo så meget

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 29-02-08 19:04

så blev jeg da lidt klogere