/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Nej til NEDskæringer!!!!!
Fra : Hoddy
Vist : 488 gange
26 point
Dato : 26-02-08 17:01

Jeg har skrevet denne her tale til demonstrationen den 4 marts... men min samfundslærer har så skrevet følgende: Det ville være super hvis man kunne se hvilken organisation du repræsenterede? Men hvad menes der med det, hvilken organisation ville I tro der repræntrede dette (hvis det var jer sagde/skrev følgende)?

Der ved at blive SKÅRET 431 MIO. KR. PÅ UDDANNELSESSEKTOREN MED DEN NYE FINANSLOV - GYMNASIERNE ALENE SKAL SPARE 53 MIO. KR.

Det vil for os gymnasieelever betyde:

- Flere elever i klasserne

- Lukning af valghold

- Færre sociale aktiviteter – studieture, elevaktiviteter på skolen, udflugter, lektiecafeer mm.

- Ingen nye materialer eller bøger

- Flere lærerfri timer

Samtidig vil de også ramme de uddannelser vi skal videre på efter gymnasiet. Her kan vi frygte dyrere bøger, højere afgift på kopier, mere brugerbetaling, færre undervisningstimer og mindre vejledning!!

Men nedskæringerne kan stoppes, hvis bare vi elever giver vores mening til kende og protesterer over nedskæringerne. DF gav massive løfter til ungdommen i valgkampen - nu skal vi presse dem til at huske hvad de lovede. I sidste ende er det jo deres stemmer, der skal sikre et flertal for finansloven.

Vær med til at sætte en stopper for nedskæringerne – både for din egen hverdags skyld og for fremtidens Danmarks skyld:

Kommentar
Fra : Hoddy

Dato : 26-02-08 17:03

Men eftersom jeg hverken er medlem af nogen partier eller organisationer, kan jeg vel ikke repræsentrer noget...?

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 23 point
Dato : 26-02-08 17:03

Danske Gymnasieelevers Sammenslutning

Kommentar
Fra : Hoddy

Dato : 26-02-08 17:04

Jamen, jeg er ikke medlem af det..

Kommentar
Fra : Hoddy

Dato : 26-02-08 17:07

Man kan vi gymnasieelever manipulere med DF. De vil hellere give til social og sunhedshjælperne. For når det kommer til stykket er det vel dem og de ældre, vi skal satse på, ikke sandt?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 26-02-08 17:07

- nå, men så repræsenterer du vel dig selv?

Kommentar
Fra : Hoddy

Dato : 26-02-08 17:08

Er det kun fordi jeg ikke er medlem?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-08 17:13

Er du ikke medlem af noget (om det så er Brugsen) kan du ikke repræsentere nogen andre end dig selv.....

Kommentar
Fra : Hoddy

Dato : 26-02-08 17:14

Okay, nu har vistnok fattet, takker :)

Kommentar
Fra : Hoddy

Dato : 26-02-08 17:16

Har overhovedet mulighed for at presse DF? Man kan vel aldrig tale dem til fornuft, men de har altså givet os elever nogle løfter, ikke sandt?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 26-02-08 17:17

- nej Hoddy, da du skrev det, havde du vel dig og dine studiekammerater i baghovedet, og det er jo de danske gymnasielever, ik'?
Så er det vel lige meget om du er medlem... men lade være med at reklamere for DF, der er du ude på et skråplan.

Kommentar
Fra : Hoddy

Dato : 26-02-08 17:19

Jamen, det vel det eneste mulighed vi har for vinde fleretal for finansloven?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 26-02-08 17:22

- næ, hvis den er fornuftig, går den igennem uden DF...

Kommentar
Fra : Hoddy

Dato : 26-02-08 17:24

Det må vi så håbe lidt på :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-08 17:25

Citat
Man kan vel aldrig tale dem til fornuft

Hvem siger det er nødvændigt.....

Det er måske alle de andre der er ufornuftige

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 26-02-08 21:33

Citat
Men nedskæringerne kan stoppes

Nej det kan de ikke. Men nedskæringerne kan komme til at gå ud over en anden gruppe. De ældre for eksempel, eller sundhedsvæsenet.