/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Flytning af skrifttype
Fra : Smukke_Ole
Vist : 679 gange
100 point
Dato : 26-02-08 16:09

Hej !

Hvordan bærer man sig ad med at flytte en skrifttype (font) fra een computer til en ande, som har samme styresystem (WIN XP) ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-08 16:11

Man går ned i fonte og kopierer den skriftfil man nu vil have kopieret...

Thats all

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 26-02-08 16:25

-> refi

Ja, det troede jeg også, men når man højreklikker på den pågældende skrifttype, så er der ingen kopi-mulighed.
D.v.s. at jeg går ind på kontrolpanel og vælger skrifttyper.
Er der andre steder man kan komme i "nærkamp" med skrifttyperne ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-08 16:27

Ja da - i STIFINDER

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-08 16:29

c
windows
fonts

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-08 16:30

Er det en bestemt fra et andet program kan du blot søge på den med søgefunktionen i stifinder....

Visse bliver IKKE installeret i fonts...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-08 16:31

Men kan du se den i kontrolpanel i installerede fonte ligger den i fonts...

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 26-02-08 16:40

-> refi

Det er skrifttypen Amaze, og den ligger i skrifttypebiblioteket.
Jeg kan finde den i Kontrolpanel -> Skrifttyper, men der kan jeg ikke få lov til at kopiere den.
Det samme gør sig gældende i C:\Windows\Fonts
Når jeg søger efter den, får jeg intet resultat.

Smukke_Ole

Accepteret svar
Fra : Ammitz

Modtaget 110 point
Dato : 26-02-08 16:57

Du har ganske ret, du kan ikke højreklikke på den, - men du kan gå op i toplinien i rediger og der vælge kopier, - så kan det lade sig gøre. Jeg har også engang kæmpet med dette, - men har så benyttet denne metode siden.
Ammitz

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-08 17:01

Hvis du FYSISK kan se den i stifinder - så træk den ud på skrivebordet - kopier den (derfra kan du kopiere) - og læg den tilbage igen....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-08 17:03

Citat
Du har ganske ret, du kan ikke højreklikke på den

Nej - men fra rediger kan den da....

Det burde jeg selvfølgelig have oplyst

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 26-02-08 17:19

Ja, - men refi - man kan jo ikke altid tænke på alt, - og der er jo mange små ting, - som kan drille gevaldigt, - men hvor der alligevel er en simpel løsning.
Ammitz

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-08 17:20

Overmennesker bliver vi ALDRIG

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 26-02-08 17:30

Send fonten som vedhæftet fil på en mail. Hos mig ligger den i C-drevet under Windows og derefter Fonts, hvor man kan man vælge den pågældende font.
Så skal man bare trække den ind i Fonts i Kontrolpanelet på den anden computer
Man kan vel også overføre den via en USB-nøgle.

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 26-02-08 17:30

Tak for svaret Ammitz.