/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
TV ødelagt hvad med forsikring
Fra : import1995
Vist : 3657 gange
46 point
Dato : 26-02-08 09:39

Vores søn på 16 var så uheldig at ramme han nye fladskærm med et kosteskaft, dette medførte at skærmen er ødelagt 100% og man kan se at det er en påført skade, så ingen garanti dækker dette, men hvad med forsikring, hvordan kan man tackle den der, ved det kan være meget besværligt hvis det ikke er sket på en bestemt måde desværre !!!

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 26-02-08 09:40

Kontakt jeres forsikringsagent, og spørg.

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 26-02-08 09:42

har ikke nogen, kun direkte med vores forsikring !

Kommentar
Fra : sødprinsesse

Dato : 26-02-08 09:48

Har I tegnet en forsikring, har I også en forsikrings agent. Bare oplys jeres cpr. nummer og så ved de hvem I skal tale med.

Tegnede i en ekstra forsikring da I købte det til ham?
Har tegnet en til min datters computer som dækker fx. en vildfaren tennisbold, en kammerat på skolen der spilder vand over den osv......
Men ellers tror jeg at "i skal have haft uinviterede gæster" som har en forsikring, der kan dække den... reglerne for det er så åndsvage.... men undersøg det grundigt inden I kontakter jeres forsikrings selskab.....

Kommentar
Fra : josga

Dato : 26-02-08 09:55

generalt må jeg sige, at man forsikre sig imod at "kveje" sig. så indboforsikringen skal kunne dække

mvh. josga

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-02-08 10:06

Det er helt sikkert på hvilken side en forsikringsagent er Mit forslag er ring til et andet selvskab og spørg om hvis du tegner en forsikring hos dem og så der sker sådan og / eller sådan, om så deres forsikring dækker.Så ka du hurtigt danne dig et indtryk.Det ka jo være det helst skal være faldet ned end at man har banket et kosteskaft ind i skærmen

Mvh Sunowich Del Fisk

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 26-02-08 10:11

ja, jeg må prøve at se hvad jeg lige gør

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 26-02-08 10:29

Forsikring dækker ikke, hvis man volder skade på sine egne ting. Det er derfor man kan tegne en tillægsforsikring.

Forsikringen dækker kun, hvis det er anden (fx. en gæst) der har gjort det og det er hans forsikring, der skal dække.

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 26-02-08 11:36

Ens indbo og husforsikring dækker IKKE skader på fladskærme - der skulle man ha tegnet en tillægsforsikring ved køb af fladskærm med all-risk skader som netop ville ha dækket dette.
Ens husforsikring/indbo dækker glas-og kumme hvis man har tegnet sådan een tillægsforsikring imod skader hvis man f.eks taber noget ned i vasken eller toilettet , eller der står en sten op på ruden, men fladskærm er ikke dækket under dette. Har du derimod tegnet en fejl-og uheldsforsikring (sådan hedder det hos tryg) gennem dit for forsikringsselskab er du dækket imod pludselig skade og funkitonsfejl indenfor genstandens første 4 leveår.

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 26-02-08 11:38

Er fladskærmen ny kan du jo tegne en forsikring endnu - under 30 dage kan du stadig tegne hos butikken du købte hos hvis de tilbyder sådan en - og ellers i forsikringsselskabet... shh men ved ikke om der er karantæne på?

Accepteret svar
Fra : maler-fidusen

Modtaget 46 point
Dato : 26-02-08 11:39
Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-02-08 15:30

Det er et spørgsmål om hvilken slags forsikring du har.
En almindelig indboforsikring, dækker ikke sådan noget.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-03-08 21:24

Har i fået en ny skærm??

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 25-03-08 08:21

nej desværre ikke endnu !

Godkendelse af svar
Fra : import1995

Dato : 09-04-08 10:29

Tak for svaret maler-fidusen.