/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
strøm stik på mc
Fra : sweetblue2839
Vist : 2029 gange
150 point
Dato : 26-02-08 01:37

hejsa.

jeg har en honda 400 super sport 1976. og ville gerne at der kunne komme nogle strøm stik på den, til f.eks : gps, mobil telefon o.s.v.

nu har jeg så ikke den helt store viden om teknikken ved mc eller strøm i det hele taget.

så hvordan skal jeg gribe dette an ???
er det nemt at montere sådan noget ???
hvad skulle jeg købe for at dette kunne lykkedes ???
hvor meget ville det koste at købe ???

er der et link der ville kunne hjælpe mig med dette på en let forståeligt måde ???

håber i kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 26-02-08 01:54

Hvis du selv husker, at tage de nye ting fra, når din motor ikke arbejder, kan du bare sætte en ekstra kabelsko på din batteri +, montere en liniesikring og derfra til dine nye stik. - sætter du bare til stel ved den nærmeste bolt.
Skal du sikre, at den selv afbryder, når motoren ikke arbejder, er det et lidt større arbejde, og du skal bruge, et relæ. Kan godt forklarre det, men kan du klare dig med selvbetjening, gider jeg ikke.

Kommentar
Fra : sweetblue2839

Dato : 26-02-08 02:05

griner.

tak hjkofoed.

og du må gerne forklare det. meget udspecificeret. :

hvordan man gør det.
hvad man skal købe.

og som sagt før. er jeg på helt bar bund.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 150 point
Dato : 26-02-08 03:45

Der er så vidt jeg ved ikke rigtig udviklet noget ekstra udstyr med strømstik til motorcykler, måske tager jeg fejl men hvis ikke der kommer nogen kyndige herind, så begynd at søge efter en cigartænder til biler, langt de fleste ladere til mobil telefoner og gps bruger et stik til cigartænder, måske kan du finde en ophugget bil med en sådan hunstik, ellers kan du købe stik her, desværre er der ikke billeder: http://www.mobilradio.dk/WTpristabel/pris_ST.htm men du kan kontakte dem for nærmere oplysning: http://www.mobilradio.dk/ på den gule linje står der telefon nummer, så skal du have fundet et sted på cyklen hvor du kan bore et hul og bagsiden af stikket både er skjult og beskyttet mod fugt og snavs, det er så bare at trække to ledninger hen til akkumulatoren og tilslutte plus og minus rigtig, helst med en sikring på plus ledning, så ud at købe ladere med cigartænder stik, det bliver ikke så svært de fleste er forberedt til en sådan stik. Mit forslag på en metode at gøre det på, måske får du meget bedre forslag.
Jeg ledte efter ladere, men se her om denne taske ikke er noget du bør eje: http://www.mobiludsalg.dk/pi/Navigon_NaviBag_GiPSy_til_motorcykler_5211_2208.aspx
men der er da også lige et billede af en lader til en Garmin Nuvi: http://www.hh-tele.dk/Produkt.asp?produktid=380# med omtalte cigartænderstik

Godkendelse af svar
Fra : sweetblue2839

Dato : 26-02-08 08:37

tusind Tak for svaret o.v.n..

så vil jeg gå igang, med at bestille. og se om jeg ikke kan få det lavet ordentligt.

men tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-02-08 12:02

Selv tak, kom igen hvis du får problemer, jeg ved ikke rigtig noget om motorcykler men kan godt trække nogle ledninger, uanset om der er to eller flere hjul under

Kommentar
Fra : RichardStrand

Dato : 27-02-08 00:59

Hvis du går ind på Louis.de (Tysk MC udstyr forretning med internethandel) så vil du i deres omfattende katalog finde stik som du skal bruge. Det er et sæt som indeholde alle nødvendige dele som stik, ledning, sikring, monteringsclips, skruer og monterinsvejledning. Der er ingen grund til en afbryder da du vel ikke lader strømforbrugende sager sidde i når du ikke skal bruge stikket. Der er en prop med en plastsikring der sørger for at du ikke mister proppen under brug. Proppen skal natrurligvis sidde i og lukke hullet når det ikke bruges til strømudtag.

Så simpelt at min 5 årige pige kan finde ud af det.

god fornøjelse

Richard

Kommentar
Fra : sweetblue2839

Dato : 02-03-08 01:47

hejsa RichardStrand ..

så lige din tilbage melding. er det muligt du kan guide mig på deres side, da jeg er temmelig meget elendig til tysk.

takker.

Kommentar
Fra : RichardStrand

Dato : 02-03-08 13:14

OK
http://www.louis.de/_10dcd2a5962027ab21501d93459c71571d/index.php?topic=wgr&article_context=list&grwgr=490&wgr=410&list_total=23&new_step=18

Dette er et link til Louis.de - onlineshop. Hvis du bladrer rundt på disse sider, så kan du finde forskellige stikdåser og holdere.

http://www.louis.de/_10dcd2a5962027ab21501d93459c71571d/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=490&wgr=410&list_total=23&anzeige=0&page=0&artnr_gr=10033848

http://www.louis.de/_10dcd2a5962027ab21501d93459c71571d/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=490&wgr=410&list_total=23&anzeige=0&page=0&artnr_gr=10032926

http://www.louis.de/_10dcd2a5962027ab21501d93459c71571d/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=490&wgr=410&list_total=23&anzeige=0&page=1&artnr_gr=10033847

http://www.louis.de/_10dcd2a5962027ab21501d93459c71571d/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=490&wgr=410&list_total=23&anzeige=0&page=0&artnr_gr=10033812

http://www.louis.de/_10dcd2a5962027ab21501d93459c71571d/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=490&wgr=410&list_total=23&anzeige=0&page=0&artnr_gr=10033813

Her burde være nok at se på - speciel den sidste er interessant monteret på stryr - se fotos som eksempel.

vh
Richard

Kommentar
Fra : sweetblue2839

Dato : 02-03-08 22:42

tusind tak for hjælpen RichardStrand

brian.