/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
forbremse rusker
Fra : zaki35
Vist : 733 gange
50 point
Dato : 25-02-08 13:27

Min HD sporster fra 68 er begyndt at ruske forhjulets tromlebremse
jeg har haft den adskilt, gjort tromlen ren, pudset bremsebelægningen
med smergellærred, men uden at det har hjulpet. Hvad gør jeg uden
at folkepensionen får varigt men.

Kommentar
Fra : tjasse

Dato : 25-02-08 13:35

Du kan prøve at søge herinde:

http://www.motorcykelgalleri.dk

eller meld dig ind og stil spørgsmålet.

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 25-02-08 15:01

Det lyder som en skæv eller revnet bremsetromle.
Hvis den er skæv kan den måske drejes op.
Hvis den er revnet kan tromlen drejes ud og ny kan isættes.
Normalt skal du ikke pudse belægninger med smergel.
-- Hvis de ikke passer er der som regel noget andet galt.
Nilsg

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-02-08 15:33

Det kan også være slør i forgaflen eller slør i hjullejer Det er meget vigtigt at du får det ordnet inden du kører længere Er det kommet hurtigt??

Accepteret svar
Fra : kogalejy

Modtaget 50 point
Dato : 15-03-08 21:58

Demonter tromle og bakker, bring dem hen til en bremsereparatør og få tromlerne afdrejet samt
tilpasset bakkerne til de nye diametre så er den klaret. Mvh. K.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-03-08 00:28

Jae måske hvis det ikke er det jeg påpeger men venter da stadig på et svar

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-03-08 21:25

Hallo Har du fået styr på dine bremser

Godkendelse af svar
Fra : zaki35

Dato : 26-03-08 10:59

Tak for svaret kogalejy. Selv om det vil gøre et alvorligt indhug i folkepensionen
må jeg nok krybe til korset, og gøre som du foreslår. Venlig hilsen Zaki 35.