/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
film på hard-disk over til dvd
Fra : ryan1312
Vist : 551 gange
100 point
Dato : 24-02-08 18:02

jeg har mange film liggende på min eksterne harddisk og vil gerne have dem brændt over på en dvd så jeg kan se dem på min dvd......men filmene er alt for store, selv om jeg har rippet dem fra en dvd og over på min eksterne harddisk.....men nu vil jeg så gerne have dem over på en rw-dvd og se dem når jeg er i sommerhus.

hvordan kroprimer jeg filmene så de kan være på en dvd eller måske endnu bedre på min 4 gb usp nøgle.....usb nøglen vil jeg så sætte over i min dvd og håber på at jeg kan afspille filmene fra usb nøglen

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 24-02-08 18:04

Du henter bare dvd-shrink
http://www.afterdawn.com/software/video_software/dvd_rippers/dvd_shrink.cfm

den komprimerer dvd'erne ned på en 4,7GB

men husk at vælge "deep-analyse" ellers er kvaliteten ikke den bedste

Held og Lykke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-02-08 18:08

Ja - mere er der egentlig ikke at sige om det - det løser dit problem

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 24-02-08 18:15

jo for den vil kun tage dvdér ......hvordan skal jeg gøre når jeg har filmene på en harddisk ??????

P.S. har allerede pogrammet.... men den er ikke super god for det er ikke ret mange film jeg kan rippe med den.....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-02-08 18:24

Hej

Prøv at kigge her, måske er der lidt hjælp at hente

http://abmedia.dk/video/dvdbackup.htm

mvh klaudi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-02-08 18:25

Jo du skal bare bruge anydvd samtidig - det skyldes de er kopibeskyttede....
http://www.slysoft.com/en/download.html

http://www.doom9.org/index.html?/mpg/dvdshrink31-main.htm

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 02-03-08 11:55

ja men any dvd koster jo penge......søger et gratis pogram.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-08 14:55

Det FINDES IKKE.....

AnyDVD virker i en periode - så må du jo skynde dig - hvis det skal være gratis.....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-03-08 16:29

Hej

Prøv om denne her kan klare problemet

DVD Decrypter 3.5.4.0
http://www.soft32.com/Download/Free/DVD_Decrypter/4-75586-1.html

mvh klaudi

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 03-03-08 13:04

det er DVD Decrypter 3.5.4.0 jeg har brugt til mine dvdér når jeg har lagt dem ind på min backup haeddisk, men ville have dem ud på en dvd og de fylder for meget, og ville så kroprimere dem yderliger så de kunne være på en dvd, men her er problemet.....

hvordan gør jrg det ?????

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-03-08 14:28

Hej

Hvis du har brugt DVD Decrypter til at overføre dine film til HD, så burde DVD Shrink kunne klare problemet.

Kig her
http://abmedia.dk/video/dvdbackup.htm

Her kan du hente en dansk version af DVD Shrink og der er en os en Guide.
Start DVD Shrink
Tryk på Åbn Filer og så finder du din film på HD, i mappen Film_etellerandet>VIDEO_TS

mvh klaudi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-08 14:46

Det har du fået at vide.....

Du bruger DVDShrink - Og den er GRATIS

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 03-03-08 16:32

ja og det har jeg forsøgt......men det format det er gemt på hdén understøtter dvdshrink ikke

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-03-08 17:56

Hvad format har du da gemt i?

mvh klaudi