/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Rippe netradio
Fra : fotowig
Vist : 570 gange
100 point
Dato : 24-02-08 11:25

Jeg søger et program til at rippe netradio med. Det skal være nemt og (helst) kunne gemme i MP3.

Kommentar
Fra : hms

Dato : 24-02-08 11:47

http://www.stationripper.com/

Har selv tidligere anvendt denne location. Virker fint nok !

m.v.h.
hms

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 110 point
Dato : 24-02-08 12:02

Der er en sikker måde som virker på alle stationer inklusive DR.

Og så er der alle de mere eller mindre smarte programmer, hvoraf nogle som man skal betale for, bare er den metote, som du selv let kan lave.

Først skal du have et program som kan optage og redigere direkte i mp3, uden at skulle gå omveje med konvertering fren og til bage til andet lydformat. Til det formål finder du og installerer gratisprogrammet " mp3directcut ".

Når så du lytter på netradio aktiverer du mp3directcut og indstiller det til at optage fra din lydkortmixer. Derefter skal du klippe de numre ud, som du vil gemme og skrive mp3 tagt med navn, kunstner osv.
Det er metoden som virker på alt, uanset hvor smart stationen har været til at sikre sig mod download og kopiering af musikken.

Ulempen er musikken skal to gange gennem lydkortet. Først DA omsætter til analog lyd og derefter AD omsætter til digital og komprimering til mp3. Resultatet afhænger af dine indstillinger og af hvor godt dit lydkort er. Alle nogenlunde moderne computere har ret gode lydkort indbygget.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-02-08 12:25

Hej

Elller hva' med denne her
http://kimludvigsen.dk/programmer-multimedia-screamer.html

den er OK, bruger den selv

mvh klaudi

Godkendelse af svar
Fra : fotowig

Dato : 24-02-08 14:54

Tak for svaret transor.

Det var smart med indbygget "klipper".