/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Problemer med driver i win98.
Fra : evaalex
Vist : 386 gange
500 point
Dato : 24-02-08 10:50

Hej.
MIn mors gamle win98 maskine er stået af og jeg har istedet fundet min gamle win98 maskine frem til hende, så hun stadig kan bruge sine gamle bridge spil m.m. Mit problem opstår , når jeg skal installere hendes eksterne lasat 56000 modem. Driveren jeg har fundet på www.eicon.com er åbenbart ikke den samme som der var installeret på den gamle defekte maskine. Overskriften i modem oversigten var " Lasat Communications internet 56000 " , men ved den nuværende installering af driveren hedder den det samme, dog med "voice" bagefter...Jeg kan simpelthen ikke få det til at virke, samt ej heller finde driveren på nettet, som ikke hedder "voice" bagefter...Er der nogen der kan hjælpe mig, med at knække denne irriterende nød ? Stil endelig spørgsmål, hvis der er noget der skal belyses eller jeg skal supplere med info!
På forhånd tak - Alex

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-02-08 11:07

Er det sådan en som blev solgt af TDC for en del år siden.
http://peecee.dk/upload/view/99757

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-02-08 11:15

Indstaller et standard 56K modem

Kommentar
Fra : evaalex

Dato : 24-02-08 12:13

Hej igen.
Nej - det er ikke det blå du har vedhæftet. Det er hvidt, med et klistermærke fra "world online"
Model'en er LC-1891 og som sagt ikke et saphire. I vejledningen står, at man skal fjerne standard modem'et, så det har jeg ikke testet ret meget igennem, må jeg være ærlig at indrømme. Kunne det være en løsning som PEET49 nævner ?

Tak -Alex

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-02-08 12:18

De fleste kan køre på en stardard, den er så vidt, jeg husker indbygget i 98.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-02-08 13:32

OK - den gamle TDC er så fjernet igen.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-02-08 13:38

Tilføj modem fra liste.

Kommentar
Fra : evaalex

Dato : 24-02-08 13:47

Hej igen.
Jamen problemet er, at under tilføj fra liste, er der kun model'en med voice..Og den er som sagt hentet fra Eicon's hjemmeside..Derfor har jeg mistanke om en forkert driver, eftersom der ikke stod "voice" på den gamle maskine..Jeg kommer ikke forbi min mor idag, men må prøve løsningen med "bare" at installere standardmodem'et!!

Alex

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-02-08 13:54

Der plejer da, at være et 56K standard.

Kommentar
Fra : evaalex

Dato : 13-04-08 14:04

Vi måtte opgive. Nu har hun fået bredbånd i stedet Men tak for indsatsen...

Annuller spørgsmålet
Fra : evaalex

Dato : 13-04-08 14:04

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål