/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Brullupstale
Fra : Nulle81
Vist : 2606 gange
10 point
Dato : 23-02-08 10:51

Hej

Min yngre søster skal giftes og jeg ønsker at gøre nogen særligt for hende. F.eks. at holde en tale... Men jeg har aldrig skrevet en tale, så jeg søger et godt råd til hvad sådan en kan indeholde eller hvad jeg ellers kan finde på.

Nulle81

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-02-08 10:59

Tsk tsk... spørg ham her. Han lever af det....skal jeg lige sige.

http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=25183

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 23-02-08 11:07

hej nulle, med din søster.

Der er en masse sider, med inspiration på nettet f.eks. her http://www.plannerdna.com/bryllup/content/view/204/137/

Men bare du skriver +"bryllupstale" på google, så myldrer det frem med links.Man har jo lov til at "låne" lidt fra andre taler

Her kan du evt. få hjælp til at skrive den

http://www.naestvedinternetavis.dk/page5.html

Mit personlige råd til dig er, at når du har skrevet talen, så skal du øve dig rigtig meget derhjemme.Læs den højt, også gerne foran et spejl.Selvom du så har talen med på papir, vil du opdage, at du faktisk har lært den udenad. Det virker meget mere naturligt.

Held og lykke - jeg tror, du glæder din søster meget, ved at holde tale ved hendes bryllup.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-02-08 11:09

HelleBirgitte

Citat
Man har jo lov til at "låne" lidt fra andre taler

Det har ellers givet ballade nok i USA

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 23-02-08 11:12

går ud fra det er en privat fest i DK

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-02-08 11:35

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 23-02-08 19:16

Hej Nulle.

Du kan hjælpe dig selv ved at vælge, om du vil holde talen til eller om din søster.
En tale til din søster kan være sværere at holde rent følelsesmæssigt, da den lægger op til, at du holder øjenkontakt med hende.
Mens en tale om hende kan være nemmere. Så kan du kigge ud på gæsterne i stedet.
Den første er selvfølgelig mest personlig, men kan for nogle være svær at gennemføre, især hvis man har tendens til at blive rørstrømsk.

Uanset så husk at smile.

Venlig hilsen karenD

Accepteret svar
Fra : jeb3

Modtaget 5 point
Dato : 24-02-08 15:53

Hus at nævne både brug og gom!!!
Der er ikke noget værre end at sidde som den ene part, der bliver holdt tale, men du bliver ikke nævnt!!!

Bestem dig for, hvor personlig/følelsesmæssig, den skal værre - her skal du bla se på, hvad kan DU tale om uden selv at stå med tårerne ned af kniderne :´-)

Alle taler har det bedst med et gran humor, uden at det er for meget.

Når det er en søster, må der jo være en del du kan tale om fra jeres barndom. Nævn lidt, og gå over til selve parret.

Godkendelse af svar
Fra : Nulle81

Dato : 18-03-08 14:53

Tak for svaret jeb3.