/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvordan
Fra : Klumme
Vist : 797 gange
300 point
Dato : 22-02-08 19:52

Et spørgsmål fra en, som intet ved om slægtsforskning. Er det muligt at komme længere tilbage, når man kun kender sine bedsteforældre på mødrene side? Hvordan gør man?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-02-08 19:55

Ja, det er det da, men det er tidskrævende :)

Prøv dette link: http://www.landsarkivetkbh.dk/genealogi/

Der kan du lære en masse om slægtsforskning.

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-02-08 19:58

Alletiders - Tak.

Jeg lader lige sp. stå pbent lidt endnu. Jeg har selv ofte brokket mig, når man lukker 2 min efter sp. er stillet.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-02-08 20:03

- har du ikke adgang til din fars "bagland"?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-02-08 20:06

Nej.. Ved kun han hed Gabriel, og havde en høj stilling. Men jeg har vist en halvbror, som er født for 2008 år siden

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 22-02-08 20:08
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-02-08 20:08

Ja Klumme,

men du kan jo også komme med navnene på din bedsteforældre her:
Og vi finder dine, olde, tip og tiptip oldeforældre til dig...

Hvis de er født efter ca 1880, så kom også med navnene på oldeforældrene;
og alle informationer: hvornår de er født, hvor, hvor/hvornår de blev gift, fik børn, osv. hjælper...

hilsen Svend

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-02-08 20:09

- bukker og nejer... Glem Landsarkivet og kig i det gamle testamente, der har du hele familien...

God weekend

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-02-08 20:11

Svend.
Er det noget du / I sidder og laver for fornøjelsens skyld...vederlagsfrit?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-02-08 20:11

Tak Stouenberg for tippet

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 22-02-08 20:12

svend.. hvordan kan du det.. jeg aner stort set intet om min mormor og morfar.. kun hvad de hed.. kan du finde noget på deres navne??

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-02-08 20:14

Så så Tilde... jeg kom først.... din møver

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 22-02-08 20:14

ja ja.. men jeg må osse.. NÅ....

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 22-02-08 20:15

og så hedder min kat Møver.... udtalt på Jydsk.. møwer

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-02-08 20:16

HEHEHE Anede mig. Jow du må osse godt.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-02-08 20:28

Det er min, og mange andres, vinter hobby,
og ja, vi gør det gratis; kun for sjov, men uden Garanti...

Det findes et mere seriøst alternativ: DIS (Dansk Internet Slægtsforskning),
men oftest er det så banalt at vi kan klare det her ikandu...

Så bare kom med oplysningerne, Svend

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-02-08 20:30

Så siger jeg tak. Jeg skal lige samle lidt data sammen, så sender jeg dem til dig.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 22-02-08 20:38

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-02-08 20:40

For at vi alle kan hjælpe, skal det jo helst stilles som et spørgsmål i kandu,
og hvis man så fortsat gerne vil være annonym, har man et problem...

Jeg begyndte her i kandu med at søge efter min egen familie, og er derfor ikke annonym.
Med lidt opfindsomhed kan man vel spørge på sin "onkels" vegne, Svend

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-02-08 20:42

=> Svend Giversen

Må lige korrigere dig.

DIS = Databehandling I Slægtsforskning - ifølge deres eget blad.

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 22-02-08 20:43

jeg kender ingen navne på den side.. så jeg bakker... Møwer ud igen tror jeg..

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-02-08 20:59

Ja, undskyld: DIS = Databehandling I Slægtsforskning, og tak Ole P. Bielefeldt.

Og Tilde, du behøver ikke at kende nogen der,
bare du kommer med navnene på dine egne oldeforældre...

Og er det på spinnesiden, 2-3 generationer tilbage,
er risikoen for at miste sin kandu annonymitet jo ikke særlig stor, Svend

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 22-02-08 21:11

svend.. det kan jeg jo ikke.. kun mormor og morfar???

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-02-08 21:17

- prøv at se her:

http://www.hheriksen.dk/anerhhe.txt

- flot stykke arbejde...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-02-08 21:29

Svend.

Det var netop dette jeg tænkte på. Der er såmænd rigeligt her på Kandu, som har brugt tiden flittigt på at finde min identitet, LOOL og det er da osse til dels lykkedes (specielt fordi de fik hjælp af mig, som selv lagde navn og adresse ude for længe siden) Så det er såmænd ikke så meget dette, men jeg føler på een aller anden måde, at det erfor privat. `Det er måske en fjollet idé???

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-02-08 21:30

Stouenberg.

Ja det må man sige... det har taget lang tid, meeeen det rækker dog ikke 2008 år tilbage

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 22-02-08 21:51

Citat
svend.. det kan jeg jo ikke.. kun mormor og morfar???

Folketællingen fra 1921 er et godt udgangspunkt, Tilde. Derfor er det ikke umuligt.

At klumme synes det er for privat er en ærlig sag.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-02-08 21:56

Jeg vil lige sove på det. Kan jo være jeg finder ud af, at jeg bare er skabagtig og krukket hehe

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-02-08 22:20

Klumme

Hvis det er din familie, det drejer sig om, så skriv det bare på kandu.

Det bliver "kandu-guf" LOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-02-08 22:21

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOl Ja det tror jeg på

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-02-08 13:44

Hej Svend.

Vil du ikke forsøge at spore fortiden for mig, hvis jeg sender dig tilgængelige
data på en privat besked

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-02-08 13:47

Princippet om at kandubrugerne skal have mulighed for at have fornøjelse af et evt. svar på et interessant spørgsmål, er jo lidt lige meget i sådan et spørgsmål, idet jeg formentlig er den eneste som dette kan interessere.

Kan man ikke med rimelighed se bort fra dette princip i sådan et spørgsmål?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-02-08 13:53

LOOOL

Citat
Klumme

Dato : 22-02-08 21:56

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg vil lige sove på det. Kan jo være jeg finder ud af, at jeg bare er skabagtig og krukket hehe

Er du så udsovet nu

Jeg havde da ellers glædet mig til at læse om din familie LOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-02-08 13:59

Ajiii jeg er lidt krukket. Du kan da få mit generalieblad på en PM. Meeeeen så er det jo knap så sjovt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-02-08 14:00

generalieblad...med tilhørende slægtstavle, når Svend har lavet den

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-02-08 14:12

Ja ja men nu hører svendgiversen jo ikke til de mest nysgerrige brugere på kandu LOOOL

Hvorfor rækker du

Det bliver svært med at sende mig en PM, da der er lukket.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-02-08 14:24

Rækker jeg tunge Hmmm fejl. Sorry.

Lukket, jamen så kommer jeg da bare ud med skandalen. Stiller mig på Hovedgaden og spørger efter dig. Så skulle det kun tage 10 min inden jeg er der LOOOL

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 300 point
Dato : 23-02-08 14:41

Ja Klumme,
send du bare et slægts spørgsmål og jeg skal holde det hemmeligt,
foretage et par søgninger, og fortælle hvordan du selv kan komme videre...

Fantastisk hvad man kan få af image i kandu. Svend

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-02-08 14:46

Okay Svend. Og på forhånd tak.

Så er forestillingen forbi kære kanduvenner og veninder.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-02-08 15:13

Surt show

Jeg havde lige skrevet en lang "smøre"

Men svendgiversen

Citat
Fantastisk hvad man kan få af image i kandu. Svend

Jeg er ikke efter dig, men du er meget nysgerrig efter at vide noget om de andre brugere på kandu.

Men jeg tror da på, at Klumme har lært af sine fejltagelser på kandu, så det ikke mere er til alle og enhver han udtaler sig privat til.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-02-08 15:45

>men du er meget nysgerrig efter at vide noget om de andre brugere på kandu

Nej jeg er ligeglad med hvem andre kandu brugere er,
men jeg forestiller mig uvilkårligt et eller andet, sikkert forkert...
(du husker dengang jeg troede du var fra ans).

Det eneste der irriterer mig er når jeg ikke ved om jeg skal skrive han eller hun, Svend

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-02-08 15:54

Så skriv DEN

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 25-02-08 15:24

Svend og Klumme

Jeg hjælper gerne til med læsning af kirkebøger - er der ikke noget med, at det ikke er din stærkeste side, Svend?

Men selvfølgelig kun hvis Klumme siger god for mig

Venlig hilsen karenD, der godt kan holde på en hemmelighed.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-02-08 15:29

Ja selvfølgelig. Dig har jeg forlængst fotograferet. Men lad det køre over PM eller mail.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-02-08 17:22

Foreløbig har vi vist ikke data, konkrete og nye nok, til at du kan finde dem i kirkebøger på nettet.

Og du får selvfølgelig kun oplysninger direkte fra Krumme, hilsen Svend

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-02-08 19:50

Det er jo trist, der ikke bliver noget "kandu-guf"

Siden har nu været vist 308 gange

LOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-02-08 20:00

Ja man skulle jo nødig gå glip af noget Eller osse er der bare rigtig mange slægtsforsker interesserede

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 27-02-08 15:47

Citat
Dig har jeg forlængst fotograferet.

Ja, sådan kan man også sige det

Tak for tilliden.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-02-08 15:52

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 02-03-08 00:58

Tak for hjælpen Svend.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-03-08 07:42

Selv tak,

når du får ældre data kan vi fortsætte privat, Svend