/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
pixel (1366 x 768 -1920 x 1080
Fra : jonasmadsen
Vist : 494 gange
10 point
Dato : 22-02-08 17:13

Hej alle kandu brugere!
Jeg er står og skal købe et fladskærm, jeg har kigget på et Philips 37 tommer!
Men jeg ved ikke rigtig hvad forskellen på pixelen er jeg har hørt at 1920 x 1080 skulle være det bedste, men er forskellen virkelig så stor! for 1920 x 1080 p er jo en del dyrer end 1366 x 768!

Mvh Jonas Madsen

Kommentar
Fra : Bonnie84

Dato : 22-02-08 17:19

Hej

Jeg har ikke så meget forstand på det med pixels.
Men du skal tage højde for om du tager tv fra antenne el fra hybrid net.
For det skulle der være forskel på
Hvis du skal være helt sikker på om du gør det rigtige, så vil jeg anbefale et Sony fladskærm

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-02-08 18:01

Citat
Hvis du skal være helt sikker på om du gør det rigtige, så vil jeg anbefale et Sony fladskærm

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 22-02-08 18:12

Jo flere pixel - jo bedre.

Jo mere kan du se på din skærm.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 22-02-08 18:44

XBox kan udnytte full HD og stort set intet andet.
Kan du få det uden større udgift, så tag det , men du skal ikke ofre ret meget på det, da der stort det ikke er noget der hedder TV som kan ses i den opløsning. Hvis du investerer i en HD DVD afspiller og køber hundedyre skiver, så ja.
Men nu: NEJ - du udnytter det ikke i forhold til hvad det koster.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 22-02-08 18:46

Snakker vi om fjernsyn, eller skal den benyttes til PC'en?

Kommentar
Fra : jonasmadsen

Dato : 22-02-08 20:18

Vi snakker om tv, jeg kører bare på antenne, men går meget op i lyd og billed så ville bare have noget der var godt! Så tænkte på om i vidste mere om detend mig?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 22-02-08 20:22

Ok - så hopper jeg fra, hvis det kun drejer sig om TV og ikke fladskærme!

Kommentar
Fra : jonasmadsen

Dato : 22-02-08 20:30

Hvad kan i så anbefale hvis man skal købe en fladskærm til omkring eller max. 9000

Kommentar
Fra : myg

Dato : 22-02-08 22:06

Samsung.
Har 2 stk. 40" i familien som er rigtig gode til ca 7.500 kr. når man ser sig for.

Accepteret svar
Fra : krestenklit

Modtaget 10 point
Dato : 24-02-08 00:39

Hvis du virkelig er interesseret i at vide hvad der er bedst, kan jeg anbefale dig to ting:

1.
- Stol på dig selv.
- Gå ind i en (helst flere) butikker - kun en pr dag. Men uden at have det forsæt, at du skal købe noget.
- Se på deres skærmopsætning. Hvilken skærm viser det bedste billede?
- Sammenlign billedkvalitet hvor de sender den samme film.
- Tjek hvad du synes om billedet når du er tæt på skærmen, langt fra ude i den ene side.
- Tænk på hvor langt fra skærmen du vil være, der hvor du skal bruge skærmen. Tjek billedet i den afstand.
- Læg mærke til om du bryder dig om den skærmstørrelse.

2.
- Lær noget om skærme.
- Sørg for at have rigtig god tid.
- Gå ind i en (helst flere) butikker - kun en pr dag. Men uden at have det forsæt, at du skal købe noget.
- Spørg sælgeren om hvad man skal købe
- Gå igen hvis han fortæller dig hvad du skal købe, men bliv og spørg om mere, hvis han starter f.eks. med: Hvad skal du bruge skærmen til" eller "Hvor stor stue har du" eller lignende, hvor han vil vide noget om DIT behov.
- Lyt til hvad han fortæller om hvad man skal lægge mærke til udover antallet af pixels. Der er nemlig mange parametre: Holdbarhed, brillians, opdateringsfrekvens, ...
- Hver gang sælgeren bruger et teknisk ord, som du ikke kender, spørger du om, hvad det betyder.

God jagt

Godkendelse af svar
Fra : jonasmadsen

Dato : 24-02-08 19:14

Mange tak for svaret krestenklit.