/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Mistet hjemme netværk
Fra : o.v.n.
Vist : 513 gange
125 point
Dato : 22-02-08 02:28

Nu må alle i netværks eksperter komme mig til undsætning, jeg kan under normale omstændigheder godt få et netværk til at fungere også trådløs, problemet er at jeg har haft alle computere i huset (+et par stykker mere) på mit hjemme netværk, nu virker det trådløse pludselig ikke på min bærbare med Windows XP Home, det har varet hele ugen nu, og jeg giver op og overladet spørgsmålet til jer, herunder er mine fejl:
Der skal ændres i dine netværksindstillinger, før du kan dele mapper, dokumenter og printere.
Klient for Microsoft netværk skal installeres, før du kan dele mapper, dokumenter og printere.
NetBios over TCP/IP skal installeres, før du kan dele mapper, dokumenter og printere.
Fil- og printerdeling for Microsoft Netværk skal installeres, før du kan dele mapper, dokumenter og printere.

Men hvordan gør jer det, Delte mapper er sat til deling, jeg kan sagtens komme trådløs på internettet og printe med printeren som er sat til min D-Link router, men altså ikke komme i forbindelse med de andre computere

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 22-02-08 15:36

jeg kan læse der er noget med dine netværks moduler til kortet
altså fildeling, netbios over tcp/ip, klient til microsoft netværk.
de skal være på alle PCer,
men tror du ikke det er dine firewals der laver knuder for dig.
Jeg kan i hvertfald ikke se alle maskinerne hvis firewallen fra tdc er slået til.
Derfor lavede jeg over ordnet firewall i Serveren og nu virker fildeling fint.
hilsen Stone47

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-02-08 16:06

Nej det er ikke firewall, helt sikker, der mangler noget men jeg er ikke erfaren nok til at gennemskue, om det er det noget jeg skal gøre i indstillinger eller noget som skal hentes og installeres husk på at det har virket indtil for en uges tid siden

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 125 point
Dato : 22-02-08 16:26

Og hvis du i mellem tiden ikke har lavet ændringer i din opsætning er det jo nærliggende at tro det er noget snavs du hawr fået på pcen.

Ellers hvad med en systemgendannelse.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-02-08 16:28

Øhhh, nu er det vel iokke sådan at der er en knap hvorpå du kan tænde og slukke for det trådløse netværk.
Og den kunne jo så måske være slukket for. Undskyld men jeg har faktisk selv siddet i saksen engang, hvor det bare var så simpelt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-02-08 18:23

Der er faktisk en sådan knap Fijala, men jeg godt komme på internettet og få forbindelse med min router, printe og indstille, når jeg har aktiveret knappen, men ingen hjemmenetværk jeg skrev i spørgsmålet hvilke fejl jeg har, og vil gerne en af jer fortæller hvordan jeg retter dem, noget jeg skal hente og installere eller noget jeg skal skrive et eller andet sted

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-02-08 01:14

Tak for svaret Fijala. nu virker det igen jeg kan se alle de andre og fra de andre kan jeg og komme ind på den bærbare, helt nøjagtig hvad der løste problemet ved jeg ikke, jeg kørte guiden Opret et mindre kontor eller hjemmentværk et par gange mere, pludselig var der hul igennem

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-02-08 15:29

Godt nok så og tillykke med det. I blandt sker der noget med pcer som er uforklarligt og som man heller ikke behøver tænke videre over.