/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Arts akvarie
Fra : Mondo_Flip
Vist : 915 gange
100 point
Dato : 21-02-08 21:31

Heej allesammen..!

Kan man godt lave et arts akvarie i et 54l akvarie.
Og i så fald hvilke fisk kan i anbefale i sådan et lille akvarie.?

Hilsen Mondo

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 21-02-08 22:10

Man kan da nok have nogle gubbier, eller sværdfisk.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-02-08 23:00

10 neonfisk

eller

3 kampfisk, 1 han + 2 hunner

eller

få eksemplarer (max 10) af andre små arter der ikke yngler så nemt....eks. zebrafisk, glødelystetra, o.s.v.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-02-08 00:11
Kommentar
Fra : kampfisken

Dato : 24-02-08 17:59

10 guppy 2 han + 8 hun det er bedst mine og mine venners trives i det hver til faldt fint og yngler meget tip: køb et føde akvarie med masser af javamos så vil alt gå godt

Accepteret svar
Fra : rasmushightower

Modtaget 100 point
Dato : 01-03-08 13:24

Selskabsfisk er ikke noget problem, som det også bliver kommenteret herover, gode forslag!

Skal du have MalawiCichlider skal du købe F1'ere, de er ikke så aggresive som vildtfangede. Ydermere skal det være en lille fisk, du får mere eller mindre nyudklækket, så den kan tilpasse sig det lille akvarie. Ydermere skal du gerne have fint sand i akvariet.

Vær opmærksom på du nok ikke skal holde selskabsfisk og Cichlider sammen, da Cichliderne ofte er noget mere hårdfør end selskabsfiskene:)

Jeg kigger lige lidt igennem og ser om der er nogle arter der kan gå i sådan et lille akvarie.

Godkendelse af svar
Fra : Mondo_Flip

Dato : 16-03-08 15:33

Tak for svaret rasmushightower.