/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Standart gateway offline?
Fra : Thomas_2860
Vist : 1513 gange
20 point
Dato : 21-02-08 13:36

Hej

Jeg kan ikke komme på nettet på min bærbare computer. Eller lad mig omformulere det. Den siger at den er connected lokalt og til internettet, via min trådløse router, men den kan ikke gå på min internet browser (hverken firefox eller explorer), eller noget andet program der bruger internettet. Nå jeg fejlmelder den på messenger, siger den "standartgateway offline". Er det derfor internettet ikke virker?
Det skal lige siges at jeg har haft netop denne computer til at fungere uden problemmer før. Og min fars bærbare er tilsluttet uden problemmer.

Det eneste jeg har gjort på computeren for nylig er at geninstallere min antivirus (Bitdefender).

På forhånd tak

Venlig Hilsen
Thomas

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-02-08 13:50

Prøv at sætte maskimem tilbage til før problemet opstod

Start programmer tilbehør systemværktøjer systemgendannelse til en markeret dag i kalenderen før problemet og tryk gendannelse

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 21-02-08 14:19

Prøv at åben din browser og klik på filer i værktøjslinien, og se om den står til
at arbejde ofline, ellers ret det til online.

Kommentar
Fra : Thomas_2860

Dato : 21-02-08 14:33

Sunowich:
Det ældste jeg kan få den til at gendanne til er igår (d.20-02) og der havde jeg stadigt problemmet .

sokoban:
Den arbejder ikke offline. Men det er ikke kun mine browsere, men også programmer som bruger internettet, som: Msn, limewire, bitcomet, bitdefender (når den skal opdateres) osv.

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 21-02-08 14:40

Så er det helt sikkert din firewall der blokkerer.
Har du prøvet et reparere din netforbindelse.
Kontrolpanel netværk højreklik på forbindelsen og klik reparer.

Kommentar
Fra : Thomas_2860

Dato : 21-02-08 14:45

Hmm.. Har prøvet at "diagnose and repair". Det underlige er jo bare at den ikke kan finde noget problem, og det ser også ud som om den går rent igennem.

Tænkte også at det kunne være min firewall, så jeg prøvede at slå den fra. men det gjorde ingen forskel.

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 21-02-08 14:55

Så melder jeg pas.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 20 point
Dato : 21-02-08 15:43

Hej

Prøv at genstarte Routeren, det hjælper somme tider.

Ellers prøv at skrive dette i Start>Kør> netsh winsock reset

Virker noget af det?

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Thomas_2860

Dato : 21-02-08 19:47

Nope, desværre.

Men ellers tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-02-08 22:52

Det der virusprogram er det et du har købt ?? Jeg tænker at når du siger det er siden du har geninstalleret det ku det jo være at det er der problemet ligger du ku jo prøve at installerer Avg antivirus som er gratis og ok og der er også et der hedder avast og antivir altså prøve at installe et af dem og så slette det der måske er problemet du kan hente de gratisse her

www.spyvarefri.dk

Kommentar
Fra : mikkelbach

Dato : 22-02-08 07:20

Virker den hvis du logger på med kabel? Har du sikret dig, at knappen for trådløst netværk er aktiveret?

Kommentar
Fra : Thomas_2860

Dato : 22-02-08 16:50

Hej,

Jeg har fået det til at virke. Ved ikke helt hvordan .. Lige pludselig virkede det bare

Men tusinde tak for hjælpen alle sammen.

Ved ikke hvor meget i går op i point herinde, men hvis der var nogle af svarene der virkede må det have været Klaudi's , så jeg giver pointene til ham

Men ellers tak for de hurtige svar.

Venlig Hilsen
Thomas

Godkendelse af svar
Fra : Thomas_2860

Dato : 22-02-08 16:51

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-02-08 17:01

Det var så lidt. Bukker og takker
Go' weekend

mvh klaudi