/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
uendeligt internet
Fra : tararam
Vist : 656 gange
50 point
Dato : 21-02-08 09:10

Mange steder på nettet tilbydes man 2GB plads på en server et eller andet sted. Men kunne man egentlig ikke få ubegrænset plads ?
Hvad er det der sætter grænsen for hvor meget plads der er på nettet ?

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 21-02-08 09:24

Du besvarer faktisk dit egen spørgsmål ..
En server er ligesom en harddisk, det er derpå alle hjemmesiderne ligger.
Du kan jo heller ikke have ubegrænset filer på din computer? :)

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 21-02-08 10:25

Hej Tararam

Dem der sætter grænsen er de forskellige udbyder af pladserne. Du kan få alt det du vil, men så skal du også betale for det. Nemmest vil så være, at man selv satte en FTP server op, for så bestemte man selv pladsen, og man kunne så bruge den ude i verdenen, hvis du skulle have brug for det.

eks.:

http://www.xmailharddrive.com/
http://webdisk.tdconline.dk/

Og så noget der koster

http://www.situs.dk/Lejet-Server

VH
Moltov

p.s. Benytter selv TDC's service

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-02-08 10:26

Ser vi på det samlede net har du vist næsten ret, det må være meget stort...
Og hvad værre er, ingen rydder op; ingen sletter overflødigt, forældet materiale, Svend

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-02-08 13:49

Citat
Hvad er det der sætter grænsen for hvor meget plads der er på nettet
du gemmer ingenting på nettet, nettet er forbindelsen mellem computere, nogle af computerne er servere og det er dem du kan gemme på, og pladsen begrænses af hardiskenes størrelse, som der allerede er skrevet kan du købe næsten ubegrænset plads på en eller flere servere, det koster jo at have dem kørende derfor købe, de steder hvor du kan gemme gratis, er som regel betalt med reklamer som du får lov at se på

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 50 point
Dato : 21-02-08 15:21

og så er den Ged vist barberet...................................

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 11-03-08 14:23

Tak for svaret troldenesdhb.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-03-08 14:34

Lidt sent at komme med linket, men internettet er slet ikke uendelig http://www.ballade.dk/