/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
Raffinering af Olie
Fra : iOliver2
Vist : 2268 gange
50 point
Dato : 20-02-08 16:05

Nogle der kort kan beskrive processen af raffinering af spildolie ?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-02-08 16:11
Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 20-02-08 16:13

Der står jo ingenting om processen, jo at diverse stoffer bliver adskilt. Men kan jeg ikke bruge til noget.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 20-02-08 16:22

Jeg ved kun: At de tungeste dele, vand og urenheder udskilles ved centrifugering-

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 20-02-08 16:29

Valde - Jaa, det er vidst rigtigt nok.
Skal dog bruge hele processen

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 20-02-08 16:38

Raffinaderiet i Kalundborg er Danmarks største olieraffinaderi. Der behandles op til 5,5 mill. tons råolie og kondensat på årsbasis. Det er en kompliceret proces at raffinere råolien til færdige produkter. Selve raffineringen består af fire processer: Destillation, rensning, forbedring og blanding. I dette forløb forædles råolien til en lang række produkter. De mest kendte er benzin, jet brændstof, autodiesel og fyringsolie. Hver dag året rundt anløber olietankere raffinaderiets pier. Enten for at losse råolie eller kondensat eller laste olieprodukter. Halvdelen af produktionen bliver solgt i Danmark. Resten bliver eksporteret primært til Skandinavien og Nordvest Europa.

fra http://www.formidling.dk/sw737.asp

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 20-02-08 16:46

Helle -> Det er desværre rafineringen af spildolie jeg skal bruge
ikke af råolie .. men ellers tak for hjælpen

Accepteret svar
Fra : Smokei

Modtaget 50 point
Dato : 20-02-08 17:56

Prøv at se på denne link

http://www.vestamt.dk/natur/virksomheder/docs/8-76-11-323-1008-0039.pdf

Venlig hilsen

Raffinaderitekniker

Smokie

Godkendelse af svar
Fra : iOliver2

Dato : 20-02-08 20:03

Tak for svaret Smokei.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 20-02-08 20:13

øv kom for sent men se her http://www.usedplants.com/html/wasteoil.html

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 20-02-08 20:16

Selvtak - Er glad for Du kunne bruge linket.
vh Smokie