/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Reetablering af bærbar?
Fra : lyhne1
Vist : 2365 gange
100 point
Dato : 20-02-08 13:00

Hejsa

Mit spørgsmål går på om man ved reetablering af en Acer bærbar, kan bruge reetableringsskiver fra en anden bærbar, samme model.
Jeg spørger fordi jeg har været ved at reetablere, men undervejs spørger den pludselig om disc#2... Og den har jeg selvfølgelig ikke... Så nu er skærmen sort.. Acer er ca. 6 uger om at sende et nyt sæt skiver, så mit spørgsmål er egentlig meget simpelt.
Kan man bruge disc#2 fra et andet sæt reetableringsskiver, såfremt at det er samme model bærbar?

Lyhne1

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-02-08 13:01

ALT + F10 under opstart starter recovery.

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 20-02-08 13:04

Ja, det er jeg klar over, men det virkede ikke, derfor forsøget med cd'erne.. Og nu er Recovery-partitionens indhold slettet.
Derfor skal jeg bruge cd'erne. Desværre...

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-02-08 13:06

Så skal du bruige en windows-cd og hente driverne på www.acer.com

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 20-02-08 14:14

Ja, det er vel så alternativet, problemet er at jeg ikke har en Vista HP liggende... Og desuden ville jeg jo gerne reetablere, og lave en recovery-cd, til ham der ejer maskinen, så han selv kunne formatere en anden gang... Derfor mit spørgsmål, da jeg så ville se, om der mon var nogen der havde en maskine magen til og lå inde med en disc#2, så kunne jeg prøve at reetablere med den...

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-02-08 14:16

Uden recoverysporet på HD, giver systemet ikke tilladelse til det.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-02-08 14:20

Du kan bestille recovery cdèr hos acer support, men der skal udfyldes en ansøgning til microsoft, den bliver sendt via acer i tyskland pr. mail, det tager ca. en måned, inden de lander hos dig, desuden virker de ikke uden recoverysporet, har prøvet det utallige gange, jeg har altid indstalleret en ny ren indstallation, som så er blevet aktiveret hos microsoft.

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 20-02-08 14:49

Virker recovery cd'erne ikke uden recovery-sporet?
Jeg spurgte ellers support, om jeg kunne formatere harddisken, og installere windows selv, for derefter, når jeg har modtaget cd'erne, at reetablere det hele. Det skulle der ikke være noget i vejen for, sagde manden.. Men det er måske forkert? Så skal jeg da ikke have formateret noget...
(ikke før min kammerat, der ejer maskinen, godkender det, i hvertfald)

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-02-08 14:55

Jeg har prøvet utallige gange, har aldrig kunnet få det til, at virke, men det kan være, det er anderledes hos dig, er det fordi, der har været prøvet, at indstallere en xp på den.

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 20-02-08 16:13

Nej, jeg har ikke prøvet at installere XP på den.
Jeg var bare ikke klar over at maskinen krævede 2 cd'er til reetablering. så den er kun halvvejs reetableret.... og viser bare disc-error, når jeg starter op.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-02-08 16:19

Man bruger den første til, at starte recovery, den anden er alle filer på.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-02-08 16:23

Jeg har recovery liggende til Aspire 5520/7220/7520

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-02-08 16:24

Der er forøvrigt 3 cdèr ialt til recovery.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-02-08 16:25

3 CDèr/DVDèr

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 20-02-08 17:09

Jeg har pudsigt nok, lige fået et sæt recovery skiver, til en Aspire 5315, ind ad døren i dag, fra Acer.
Jeg prøver sgu lige med dem, en gang..
Den omtalte maskine er en Aspire 5630, gad vide om det virker?? (det vender jeg lige tilbage med)

Ja, der er 3 cd'er, deet var der i hverfald i pakken Nå, nu ser vi.. Ellers må jeg jo prøve at oprette et spørgsmål, og høre om nogen skulle have en 5630...??

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-02-08 17:37

Held og lykke med det.