/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
engelsk-dansk i word 2007 ????
Fra : solling
Vist : 1379 gange
100 point
Dato : 19-02-08 20:24

åhh hvor jeg håber at der er nogen der kan hjælpe...
jeg har en masse engelsk tekst jeg skal oversætte fra worddokumenter men jeg kan kun oversætte fra engelsk til tysk??? og så fra tysk til engelsk ... hmm jeg syntes at det er mærkeligt når det er en dansk udgave jeg har.
håber VIRKELIG der er nogen der kan hjælpe... har været inde på microsoft hjemmeside, men kunne ikke rigtig finde hjælp.
PLEASE PLEASE PLEASE HJÆLP MIG...
PÅ FORHÅND MANGE TAK

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 19-02-08 20:39

Mon du kan bruge dete:

Peg på Programmer i menuen Start i Microsoft Windows, peg på Microsoft Office-værktøjer, og klik derefter på Microsoft Office XP Sprogindstillinger.
Klik på fanen Aktiverede sprog.
Vælg det sprog, du vil aktivere, i boksen Tilgængelige sprog.
Klik på Tilføj.
Hvis der kører Microsoft Office-programmer, underrettes du om det af værktøjet Sprogindstillinger, og programmerne lukkes automatisk. Funktionerne for det sprog, du har aktiveret, vises næste gang, du starter et Office-program.

Bemærk! Hvis der står (begrænset understøttelse) ud for et sprog i boksen Tilgængelige sprog, skal du evt. installere yderligere systemunderstøttelse af sproget. Den tilgængelige understøttelse afhænger af operativsystemet.

Installer stave- og grammatikværktøjer for det ønskede sprog
Hvis du kontrollerer stavning eller grammatik på et andet sprog, og de rigtige filer ikke findes på din computer, forsøger Microsoft Word automatisk at installere dem. Hvis Word ikke kan installere de rigtige filer, kan du evt. få filerne fra Microsoft Office XP Proofing Tools. Disse korrekturredskaber kan købes på Shop.microsoft.com eller hos en licenseret forhandler (uden for USA).

Bemærk! Hyperlinket i dette emne fører til World Wide Web. Du kan når som helst skifte tilbage til Hjælp.

Slå automatisk sprogidentifikation til
Sådan gør du

Hvis du arbejder på flere sprog i et dokument, kan Microsoft Word automatisk identificere hvert sprog, mens du skriver på det.

Bemærk! Du skal først indstille computeren til at understøtte flersproget redigering og derefter aktivere de sprog, som du vil bruge under redigeringen, før du kan benytte denne funktion.

Peg på Sprog i menuen Funktioner, og klik derefter på Angiv sprog.
Marker afkrydsningsfeltet Find sprog automatisk.
Bemærk!

Hvis du vil slå automatisk sprogidentificering fra i dokumentet, skal du fjerne markeringen i afkrydsningsfeltet Find sprog automatisk.

Hvis du vil slå automatisk identificering af et bestemt sprog fra, skal du fjerne det fra listen over aktive sprog i værktøjet Microsoft Office Sprogindstillinger. Du skal kun fjerne sproget, hvis du ikke vil bruge særlige funktioner for dette sprog (f.eks. datoformater) i Word eller andre Microsoft Office-programmer.

Angiv indstillinger for stave- og grammatikkontrol for det sprog, du vil arbejde med.
Sådan gør

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-02-08 20:47

Tror Ladegard misforstår spørgsmålet

Er det ikke et OVERSÆTTELSESPROGRAM du søger ?

I så fald GLEM DET....

De muligheder der er er 100% smækfyldt med fejl.....

Bare se på de kinesiske brugsvejledninger du får - eller engelske for den slags skyld....

Ofte står der noget HELT andet end der står på Engelsk....

Kommentar
Fra : solling

Dato : 19-02-08 21:00

hmm den oversætter nu fint fra engelsk til tysk så mon ikke at der skulle være en mulighed for at den skulle kunne oversætte fra engelsk til dansk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-02-08 21:20

Citat
den oversætter nu fint fra engelsk til tysk

Det tror jeg ikke på

Det må være fordi du ikke kan Tysk nok du tror det....

Der findes ikke "troværdige" programmer til den slags - uanset sprog....

Men ok - er det kun til eget brug kan man da "leve" med fejlene

Kommentar
Fra : solling

Dato : 19-02-08 21:34

det er kun til hjemmebrug... nogle engelske artikler jeg skal bruge til et projekt... og hmm jeg er nu temmelig skrap til tysk
men du mener altså ikke at der kan fåes en eng-dansk ordbog til office 2007 eller kommer du bare med din mening om den... kan ikke rigtig finde ud af det ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-08 07:21

Jeg er aldrig rendt over nogen....

Det er Dansk simpelthen ikke stort nok til....

Der findes flere online oversættelsesprogrammer, men de er begrænset til enkelte ord og korte sætninger - og er 100% fyldt med fejl.....

Kommentar
Fra : solling

Dato : 20-02-08 08:18

ok kan du nævne nogen alligevel

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 20-02-08 08:31

Her har du svaret.
Åbn dit dokument
Gå i den fane der hedder Gennemse
Marker hele teksten
Tryk på Angiv Sprog (står lidt til højre fra stave- og grammatikkontrol)

Nu har du ordbog og proofing tools til det sprog du skal oversætte.
Oversætter du fra engelsk-tysk og teksten står angivet til dansk, ændrer du først det hele til engelsk, og når du er færdig markerer du alt, ændrer Angiv Sprog til tysk og laver en stavekontrol SÅDAN!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-08 08:40

Hallo amanda....

Det skal jo oversættes til DANSK....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-08 08:44

Og det er STADIG IKKE stavekontrol det drejer sig om

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-08 08:50
Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 20-02-08 09:02

Selvføgelig refi
så har han en engelsk tekst, som han oversætter, og når han er færdig med oversættelsen angiver han dansk sprog ved at markere hele teksten.
Jeg går da ud fra at han er i stand til at oversætte teksten og at det bare var et spørgsmål om hvordan man ændrer sprog i Word 2007.
Skal det gøres ordentligt benytter man ikke et automatisk oversættelsesprogram! (som du nævner)

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 20-02-08 09:03

Automatiske oversættelsesprogrammer er fulde af fejl!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-08 09:05

Nemlig

Kommentar
Fra : solling

Dato : 20-02-08 10:36

JEG PRØVER IGEN... JEG SKAL IKKE HAVE OVERSAT HELE TEKSTEN PÅ EN GANG.... TALER SELV ENGELSKE.. DET ER BARE ENKELTE ORD SOM JEG SKAL HAVE OVERSAT....DERFOR MAGLER JEG EN ENG-DANSK ORDBOG I WORD......

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 20-02-08 10:43
Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 20-02-08 10:45
Kommentar
Fra : solling

Dato : 20-02-08 11:43

hej og tak men jeg skulle nu bruge en i word 2007

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 20-02-08 11:54

findes ikke, men fine proofing tools

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 20-02-08 14:27

Den jeg har givet dig er OGSÅ udmærket til oversættelse af enkelte ord......

Du finder IKKE noget integreret i Word af den slags.....

Godkendelse af svar
Fra : solling

Dato : 15-03-08 12:32

Tak for svaret refi.