/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
radeon 9600 series og WOW
Fra : Bewiched
Vist : 410 gange
300 point
Dato : 18-02-08 19:42

Jeg kan ikke starte WOW op - får flg besked:

World of Warcraft was unable to start up 3D acceleration. Please make sure DirectX 9.0 is installed and your video drivers are up-to-date

Jeg har 9.0 installeret og prøvet at geninstallere video drivere ..
Nu kan jeg så ikke teste Direct3D - står, at alle accelerationer er "ikke tilgængelige" og i boksen forneden står: Direct3D-funktionalitet er ikke tilgængelig. Kontroller, at driveren er den endelige version fra hardwareproducenten ..

Kan læse, at jeg ikke er den eneste med det problem på lige netop det kort - men ingen af de løsninger jeg har læst om hidtil har løst mit problem ..

Jeg har tillige deaktiveret "automatisk update"

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 19-02-08 10:34

jeg har haft samme problem.. jeg geninstalerede wow og så virkede det fint
ved ikke hvad der er galt men det virkede ved mig, jeg har et nvidia 7300gs 256 ram.

// Gizmo

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 19-02-08 15:42

Det har jeg prøvet - men løste desværre heller ikke mit problem

Kommentar
Fra : rtl817

Dato : 23-03-08 23:02

Prøv at bruge OpenGl i WoW i stedet DirectX.

Sådan gør man:

Find WoW mappen.

Find mappen WTF.

Åben Config.wtf med Noteblok.

Og tilføje til sidste SET gxApi "opengl"

Gem Config.wtf og start WoW.

NB: Man kan får en meget lav FPS når man bruger OpenGL, men man kan også opleve en meget høj FPS i forhold til DirectX.

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 04-04-08 14:44

Jeg installerede en ældre driver og vupti - så virkede skidtet ..

Annuller spørgsmålet
Fra : Bewiched

Dato : 04-04-08 14:45

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål