/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Hvordan??
Fra : Gevelia
Vist : 644 gange
53 point
Dato : 18-02-08 10:29

Hej Kandu.

jeg har været hjemme gående i snart 2 år.

så jeg har et par spårgsmål ang. mine muligheder.

Jeg har kun en 9 kl. dansk eksamen, og intet andet ingen erfaring. kun med meget få ting.

F.eks. vil jeg gerne have et arbejde, og en ordenlig omgang erfaring. Så jeg ikke skal sidde i kommunens hænder.

Jeg har prøvet aktivering op til flere gange. Men uden at komme igennem det der nåle øje!! hvordan kommer man vidre. uden at gå i skole ??

mvh. Per - Gevelia

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 18-02-08 10:33

Opsøge produktionsvirksomheder, og tilbyde din arbejdskraft.
Allerbedst er det ved personlig henvendelse, gå ind på kontoret, - og tilbyd din arbejdskraft, - resten går af sig selv.
Lykke på rejsen.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 63 point
Dato : 18-02-08 10:34

Jamen hvad kunne du selv tænke dig at arbejde med??

Det bliver ikke helt nemt at finde et varigt job, hvor du helt kan undgå at gå i skole

Når du ikke pt. har lyst til skole, må du jo søge noget ufaglært, såsom kassemedarbejder, fabriksarbejde, postbud o.lign

Du må ud og opsøge firmaerne og få en jobsamtale

pøj pøj

Godkendelse af svar
Fra : Gevelia

Dato : 18-02-08 10:38

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 18-02-08 10:40

Det kommer da helt an på hvad du vil - vil du være damefrisør, så må du i lære. Vil du være kassedame så sætter du dig bae til kassen. Uden at gå i skole - - fabriksarbejde,rengøring eller hvad?

Kommentar
Fra : vith

Dato : 18-02-08 10:42

Hvis du går ind på www.jobnet.dk og klikker på "søg job" og derefter på "Hotjob" får du listet alle de jobs op der ikke kræver særlige kvalifikationer eller uddannelse.

Held og lykke!

Kommentar
Fra : sødprinsesse

Dato : 18-02-08 11:00

Du kan evt. tage et kursus på AMU-center og tage nogle forskellige kørekort. Finder du en arbejdsgiver de gerne vil give dig en chance, kan du få kommunen til at dække udgiften til kurset, i stedet for at pengene bliver brugt til aktivering.
Du kan søge ind som stillads arbejder.... men er du ikke typen der kan lide at få beskidte fingre, vil det nok være nødvendigt for dig at læse lidt.....

Kommentar
Fra : moni84

Dato : 18-02-08 11:54

hejsa. jeg er selv i samme situration lige pt. men jeg er blevet anbefaldet at gå ind pg oprette et cv på www.jobindex eller www.jobcenter eller www.jobzonen. der kan man søge det man godt kunne tænke sig, står der så en som mangler en som dig, bliver du kontaktet pr mail.
min kæreste lavede en profil uden noget erfaringer, og to dage efter havde han været til jobsamtale og fået job. jeg siger ikke det går så hurtigt for alle. men det er da et forsøg vær.
held og lykke søde.