/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Spa i udestue??
Fra : sprit73
Vist : 1604 gange
250 point
Dato : 17-02-08 22:08

Hej med jer,

Er der nogen der har gode råd og muligvis gode/dårlige erfaringer med at opstille et udespa i en udestue?

Endnu er både udestue og udespa "på tegnebrættet" - men vi synes det lyder som en helt vild hyggelig idé, at kombinere de to dele :)

Vi er naturligvis opmærksomme på, at vi skal have arrangeret noget ekstra ventilation ;)

Venter spændt på nogle spændende tilbagemeldinger :)

/Britt

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-02-08 22:55

Det lyder da lækkert.

Selvfølgelig som du skriver, godt med ventilation.

Og så ved jeg ikke m.h.t. opvarmning, men rørene skal i hvert fald isoleres, så du ikke risikerer det fryser....og så skal du ha' etableret afløb (/koblet til kloakledning)....og det skal der tilladelse til fra kommunen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-02-08 23:03

Jeg syntes da umiddelbart at det er synd at opstille en "udendørs spa" inde i en udestue Jeg har desværre ikke en sådan spa ,men en dejlig udestue ,med bar ,billard og musikinstrumenter bla.trommesæt og vinduer i det meste af overvæggene Jeg har bygget den i bindingsværk som resten af gården vi bor på .Hvis jeg havde en udendørs spa ville jeg bygge et vindfang måske af glas eller noget af fanget og så også en eller anden form for halvtag over evt. gennemsigtigt og det kunne også være som en del af havestuen med på den ydre side af væggen.

Mvh SuneFisk

Accepteret svar
Fra : jomfruane

Modtaget 250 point
Dato : 18-02-08 08:38

Jeg tror du først og fremmest skal undersøge om der kan gives byggetilladelse. En udestue hører normalt ikke med i det beboede areal, mens et vådrum gør.

Selv synes jeg det lyder som en dejlig ide, men i skal nok overveje logistikken. Vil i synes det er fedt om ti år? Ligger udestuen i direkte forbindelse med stuen, kan det vær ei synes det er ufedt til den tid. Det kan også gå som med mange pools - de står uden vand, og så er det ikke ligefrem charmerende at have som første parkets udsigt.

Noget jeg selv elskede Island for, var deres spa i det fri. Jeg tror at jeg ville vælge sådan en istedet. Intet er skønnere, en grå vinterdag, at sætte sig i det lune vand...

Godkendelse af svar
Fra : sprit73

Dato : 29-03-08 16:45

Tak for svaret jomfruane.