/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Makro i Outlook
Fra : Sonos
Vist : 756 gange
100 point
Dato : 20-02-03 09:06

Hejsa

Jeg vil gerne lave en makro i Outlook, så man på en bestemt dag kan sende en access rapport til en bestemt modtager, altså så det hele sker automatisk ved at lave en aftale i kalenderen som så afspiller makroen. Er der nogen der kan hjælpe mig med det??

For mig er dette et meget svært spørgsmål, men da jeg er ny her kan jeg ikke give mere end 20 point

Mvh

Carsten

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 26-02-03 11:36

Hej Sonos

Hvilken version af Outlook??

Kommentar
Fra : Sonos

Dato : 27-02-03 06:41

Hej CADmageren

det er outlook 2002

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 27-02-03 13:05

Hej Igen

Jeg ville bruge AT kommendoen istedet. Så behøver du heller ikke være sikker på at Outlook kører.

I windows 2000/XP er det faktisk ret let. Se under Denne Computer / Planlagte opgaver. Her kan du planlægge opgaver, der kører uanset hvem der er logget på maskinen, og mange andre indstillinger.

Med venllig hilsen
www.cadmageren.dk

Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : Sonos

Dato : 27-02-03 13:39

Hejsa

Hvordan får jeg så vedhæftet en bestemt fil som så sendes hverdag???

Mvh

Sonos

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 27-02-03 14:25

Tja....

Du kan vel gøre som hackerne

Prøv at lave en VBScript fil med følgende indhold. (Skal måske tilrettes lidt)

Set Outlook = CreateObject("Outlook.Application")
set Mapi=Outlook.GetNameSpace("MAPI")
Set Mail = Outlook.CreateItem(0)
Mail.To = "modtager@email.dk"
Mail.Subject = "Automail"
Mail.Body = "Dette er en Automail"
Set Attachment=Mail.Attachments
Attachment.Add "c:\temp\data.txt"
Mail.Send

mvh
www.cadmageren.dk

Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : Sonos

Dato : 27-02-03 16:31

Hej igen

Nu er det jo bare sådan at jeg ikke har en skid forstand på VBScript, så du bliver nød til at skære det ud i "bit" jeg ved ikke hvor jeg skal sætte det tekst du har skrevet ind.

Mvh

Sonos

Accepteret svar
Fra : CADmageren

Modtaget 100 point
Dato : 27-02-03 21:32

OK det må du undskylde.

Start din notepad, og kopier scriptteksten ind. Ret de respektive oplysninger. (Modtager addresse og fil).

Gem filen med extension .vbs
Eks.: SendMdB.VBS

Dette VBScript kan nu startes ved simpelt hen at dobbeltklikke på filen.
(Kræver at du har VBScript installeret på din computer, hvilket mig bekendt bliver installeret som en del af internet explorer. Søg eventuelt på Microsofts hjemmeside under VBSCRIPT)
Når du har sikret dig at scriptet fungerer korrekt, kan du automatisere vha. Denne Computer / Planlagte opgaver.

Alternativt så kender jeg et rigtig godt lille konsulent firma, der meget gerne vil lave det hele for dig

Mvh
www.cadmageren.dk

Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : Sonos

Dato : 28-02-03 07:31

Hej igen

Det ser ud til at virke, men så er der bare et andet problem :( Outlook kommer med en advarsel om at dette program prøver at sende en e-mail på mine vejne om jeg vil tillade det, så efter 10 sek. kan jeg trykke ja, kan man ikke slå det fra så den meddelse ikke kommer?

Mvh.

Sonos

Ps. Du får point for det andet svar, for det virker jo.

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 28-02-03 08:48

Hmmm

Den meddelelse får jeg ikke. Det må være en eller anden sikkerhedsoption i Outlook som jeg ikke umiddelbart kender. Metoden bruges af virusprogrammører, så måske har Microsoft derfor lavet denne sikkerhed - uha. Jeg har tilsyneladende ikke selv installeret den sidste servicepack..

/ Michael

Kommentar
Fra : Sonos

Dato : 28-02-03 08:54

OK

Mange tak for hjælpen!!! og god weekend

Mvh

Sonos

Godkendelse af svar
Fra : Sonos

Dato : 28-02-03 08:55

Tak for svaret CADmageren.

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 28-02-03 09:04

Hej Igen

I sandhed et spændende emne.
http://www.slipstick.com/outlook/esecup.htm
http://www.slipstick.com/outlook/esecup/admin.htm

Du kan altså slå det fra, men samtidig får du måske et "virus sikkerhedshul"

Forøvrigt står der at det også gælder kald fra andre outlook forms!!!

Mvh

Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 28-02-03 09:13

Så skulle man måske overveje helt at droppe outlook

http://www.beyondlogic.org/consulting/cmdlinemail/cmdlinemail.htm

/ Michael