/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Outlook Express kan komprimere
Fra : Jimmy17
Vist : 1582 gange
50 point
Dato : 16-02-08 22:54

Hey.

Er blevet lidt uvenner med Outlook Express efterhånden.

Den kommer til tider med denne besked:
Outlook Express kan komprimere meddelelser for at frigive diskplads. Dette kan tage flere minutter.

Da jeg har en fin diskstørrelse, er der ikk brug for dette.

Kan jeg ikke slå den funktion fra?

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 60 point
Dato : 16-02-08 23:31

Jimmy17 - det er muligt, at du har masser af plads på harddisken. Men det er vigtigt, at din Outlook fil ikke bliver for stor - den bør holdes under 2 GB.
Samtidigt bliver opstart tiden af Outlook, længere og længere hvis du gemmer alle mail's.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-02-08 23:36

Normalt tager det jo kun 10 sekunder, såå.
Den meddelelse om du ønsker at komprimere nu er fjernet efter opdatering med SP 2. Nu sker det automatisk efter OE åbnes/lukkes 100 gange.

"Changes after installing Service Pack 2
The backgound compaction feature is removed from OE after you install WindowsXP Service Pack 2. Instead of compacting in the background, which was often the source of problems, OE now waits until you open and close the program 100 times. After that 100th time OE begins to compact. Do NOT stop this process! Do NOT turn off your computer or put it into Standby (Sleep) mode! Do NOT use your computer until the process if complete! Doing any of these things can cause the compaction process to fail and result in lost messages"
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 16-02-08 23:42

Det er mere det, jeg sørger for at tømme slettede. Slette de filer, jeg ikke bruger, så så meget har jeg ikke liggende. Så har ikke brug for den skal komprimere.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-02-08 23:48

Lad den bare komprimere, der sker intet med dine mails, og så varer det længe før du ser meddelsen igen, eller du kan bruge et andet mailprogram, for eksempel Windows live mail, den er lidt mere moderne i udseendet men fungerer som Outlook Express: http://www.kandu.dk/Tip17114.aspx

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-02-08 00:03

der sker intet nemlig og du kan bare undlade at klikke ok

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-02-08 01:56

Dine mails, adresser med mv. gemmes i en databasestruktur. Ikke som normale enkeltfiler.
Databaser skal engang imellem opdateres. Det kaller man traditionelt for komprimering.
det er nødvendigt, for at basen kan holde en struktur, så den er hurtig at søge i og kan opdateres på en rimelig tid.
Det handler altså ikke så meget om at spare diskplads, som at have en outlook som kan fungere ordentligt.
Det eneste fornuftige er at lade den "komprimere" databasen.

Godkendelse af svar
Fra : Jimmy17

Dato : 23-02-08 12:02

Tak for svaret IBM760.

Nåede så frem til det ikke var muligt at slå den funktion fra.
Men går jo også nok :)