/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Hvilket trådløst internet ???
Fra : mark2635
Vist : 410 gange
20 point
Dato : 16-02-08 16:31

hey har været ude og kigge på trådløst internet men ved ikke rigtigt hvad jeg skal vælge og om det hele er med

skal bruge noget der kan klare 60 mbits
i en lejlighed på 75 km til 2 stationære og 2 bærbare
gerne et link til en pakke løsning og må gerne være billigt :D

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-02-08 16:33

spørger du om en helt ny forbindelse eller er det en trådløs router du vil have

Kommentar
Fra : mark2635

Dato : 16-02-08 16:37

skal bruge det hele kort til computerene og router osv.

Kommentar
Fra : mark2635

Dato : 16-02-08 16:38

ja det er en trådløs router jeg vil have !!!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-02-08 16:41

Hvis jeg skulle vælge mobil bredbånd i dag, så ville jeg vælge 3, de andre koster cirka det samme men har en max. grænse pr. måned, det tror jeg ikke, eller kan ikke finde noget om at 3 har: http://www.3webshop.dk/default.aspx?__link=ProductDetail&ProductGuid=848a1933-a73d-4cd9-8a53-bf94fbd8787b&InfoMenuID=19EC3788-1788-4369-92A1-9330C81079A7

Kommentar
Fra : mark2635

Dato : 16-02-08 16:43

har internet men gider ikke have alle de kabler til at ligge så skal bruge en trådløs router og nogle kort til computerene

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 30 point
Dato : 16-02-08 16:45

OK en router, vælg D-Link den er nem at komme igang med og har gode muligheder for at indstille sikkerhed med mere, her er et sæt med et trådløs netkort og router: http://computersalg.dk/produkt.html?varenummer=172878&SamleMenuID=12&gruppe=5145&Extended=&SiteID=1&Show_description=0&serie=&producent=DLinkSystems

Kommentar
Fra : mark2635

Dato : 16-02-08 16:55

ser fint ud men er der det hele til 4 computere ??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-02-08 17:01

Så må du købe ekstra trådløse netkort her en til usb: http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=110571&SamleMenuID=12&gruppe=5034&Extended=&SiteID=1&Show_description=0&serie=&producent=DLinkSystems og en til indbygning i en stationær computer: http://computersalg.dk/produkt.html?varenummer=230513&SamleMenuID=12&gruppe=5034&Extended=&SiteID=1&Show_description=0&serie=&producent=DLinkSystems i begge eksempler kan du rulle ned og finde billigere alternativer, det er ligegyldig hvilken fabrikat du vælger, men vær sikker på at de understøtter routerens muligheder

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-02-08 17:02

D link er ok men der er også Linksys. Og hvis du skal til at vælge skal du have det hele til N standarden.
Nu skal jeg lige søge etfet noget der passer sammen

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 16-02-08 17:04

Jeg har sat en hel del trådløse op, de virker alle sammen.
Jeg har læst om nogen der har problemer med spil, men jeg formoder at de i de fleste tilfælde er opsætningen den er gal med.
D-link og linksys er meget udbredet, de har begge været på netværksmarked i mange år, og i dag er der ikke firmaer der sender skidt ud der ikke virker....
mvh Ben

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-02-08 17:09
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-02-08 20:04

Jeg har i dag lige sat en Siemens router op med MAC-filter og kryptering.
Ganske udmærket apparat og nemt at håndtere.
Den bærbare hægtede sig nemt på. (Vista)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-02-08 21:10

Og jeg har en D-link router, og den fungerer bare hele tiden uden problemer.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-02-08 14:04

En lejlighed på 75 km ???? - Den fylder godt i landskabet, og vil være ret sværd at dække med en enkel trådløs router.

Men hvis du mener 75 m², så er det langt nemmere, og vil i de fleste tilfælde kunne klares af de routere der er på markedet.
Hvis du kan placere routeren ca midt i huset, vil det nok være den bedste løsning. Hvis du så vælger en router og netkort, hvor du kan udskifte antennen, så den kan blive anbragt bedst muligt, så vil du helt sikker få en god dækning.
Husk at antennens placering har stor betydning for dækningen!

Kommentar
Fra : GlenTrust

Dato : 23-04-08 15:10

I en almindelig lejlihed af den størelse som din bude det slet ikke være nogen problem at installere et trådløst netværk, der er dog alligevel nogle gange de driller, tykke beton væge kan godt være svære at sende igennem o.s.v Men som der os blir sagt længere oppe i tråden, placer din Router lå den er i ca ens afstand fra alle dine computere, og for bedst mulig signal styrke.. placer den så højt du kan da signalet altid vil "dale" ned af. Men når det ikke drejer sig om størrer lejlighed så bare stil den et sted vil jeg sige, det skal sgu nok virke under alle om stændigheder.

Ang Router type, jeg bruger selv Netgear router, jeg synes den er nem at opsætte, og den virker ret pålidlig. Linksys synes jeg ikke er så go, jeg synes den skal have for mange genstarts, den hænger for tit synes jeg. D link kender jeg ikke, men har kun hørt godt om den. Netgear laver os nogle fikse små USB netkort, de virker os helt perfekt, og er nem at installere.

Godkendelse af svar
Fra : mark2635

Dato : 23-04-08 17:24

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-04-08 02:24

Selv tak, har du fået netværket sat op ?