/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
mystisk ip adresse
Fra : hardy
Vist : 785 gange
500 point
Dato : 16-02-08 11:04

jeg har et mystisk problem (måske virus) jeg kunne ikke komme på internetet og så fandt jeg ud af at jeg hele tiden fik tildelt et forkert ip-adresse ? og nu kan jeg ikke komme vider er der nogle her i forumet der har en ide om hvad jeg skal gøre,
mvh hardy

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-02-08 11:09

Gå ind på www.arlet.dk eller www.spywarefri.dk og lav evt onlinescanning

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 16-02-08 11:13

ja den var god jeg kan jo ikke komme på nettet med den maskine.
mvh hardy

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-02-08 11:34

Hvis du lige ved hvad di ip adresse hedder kan du jo maneult taste den ind og på den måde komme på nettet og så scannet din pc

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 16-02-08 11:37

Der er jo også den mulighed, at du kan hente disse gratis scannings programmer, på den PC, hvormed du kan komme på nettet, brænde dem, og så køre dem, i den den evt. virus befængte maskine.

Jeg har set det virke, så det var måske et forsøg værd ?

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 16-02-08 11:45

jeg har prøvet at skrive ip ind manuelt men det hjælper heller ikke ?men jeg prøver at hente de programmer og ser hvad der så sker , vender tilbage sener
mvh hardy

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-02-08 11:50

vi afventer og ser hvad der kommer frem. Vend du blot tilbage

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-08 12:00

Hvis ikke du har FAST IP får du en ny hver gang du logger på......

Så HVORFOR tror du det er FORKERT.....

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 16-02-08 12:33

fordi jeg køre bag en router så min ip bør vel være den jeg plejer at . den pc jeg køre fra nu er bag den samme router.
mvh hardy

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-02-08 12:42

Så for du som regel tildelt den næste ip adresse som er ledig, men det plejer at være den samme hver dag.
Hvad med at reesette din router til fabriksindstillingen og starte forfra. (hvis du lige kan huske hvordan)

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 16-02-08 13:35

det har jeg også prøvet , men jeg er kommet lidt vider idet jeg har opdaget nog grimt på det system
noget med en fil ved navn hldrrr.exe og srosa,sys men de er ikke sådan lige til at slippe af med jeg har scanet og er kommet frem til at den skulle ligge i windows\system32\drivers ? men når jeg kikker ligger den der ikke og jeg har slået vis skjulte filer og mapper til.
mvh hardy

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-08 13:53

Ja -så er der jo ingen vej tilbage.....

www.spywarefri.dk

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 16-02-08 13:56

nej det var der ikke er i fuld gang

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-02-08 19:42

Hardy skrev:
Citat
jeg kunne ikke komme på internetet

Sunowich skrev:
Citat
Gå ind på www.arlet.dk eller www.spywarefri.dk og lav evt onlinescanning

LOOL

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-02-08 22:23

Ja godtnok i omvendt rækkefølge

Og vedikkealt kommer med denne kommentar som jeg tror Hardy godt er klar over
Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Der er jo også den mulighed, at du kan hente disse gratis scannings programmer, på den PC, hvormed du kan komme på nettet, brænde dem, og så køre dem, i den den evt. virus befængte maskine.

Jeg har set det virke, så det var måske et forsøg værd ?

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 17-02-08 16:06

Hej alla igen.
ja så fik jeg løst mit problem men det var på den stykke måde jeg måtte ty til en ny installation
men for bare at støde på nye problemmer, for nå jeg ha installeret alle opdateringerne til windows starter min pcer ikke op den kommer og siger at ntoskrnl.exe er beskadig og instaler den igen ?
og selv om jeg så lægger den på ny kan jeg kun starte op i fejlsikkret tilstand , va h....v....
sker der.
mvh hardy

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-02-08 16:10

Prøv lige at læse dette spørgsmål stillet på Eksperten.dk

http://www.eksperten.dk/spm/518054

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 17-02-08 16:25

hej Fijala
så har jeg læst det igenem en lang smøre men jeg kan ikke få det til at passe med virus da jeg har fjernet den gl.hd og installeret på en ny 200gb hd med ny paration på det vil sige helt frisk og problemmet op star jo først efter at jeg har opdateret windows ?
mvh hardy

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-08 16:36
Kommentar
Fra : hardy

Dato : 17-02-08 17:09

hej igen
så fik jeg løst problemet det var boot.ini filen det var galt med , jeg var lige inde på microsoft hjemmeside og fant nogle oplysninger og nogle forskellige løsnings modeller , så nu ser det udt at dyret køre igen så lærte man også noget idag men i skal alle ha mange tak for at hjælpe , jeg ved ikke hvem jeg skal tildele pointene men jeg har enderlig lyst at gi dem det er jo svært da i alle ju enderligt har forsøkt at hjælpe mig ?????.
mvh hardy

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-08 17:32

Luk øjnene og tryk på en knap....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-02-08 17:41

enig med refi. Pointene er ikke så vigtige

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 17-02-08 18:01

ok det gør tak for hjælpen jer alle sammen
mvh hardy

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 17-02-08 18:03

ups hvordan er det nu man lukker et indlæg
mvh hardy

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-08 18:13

Er du virkelig så småtbegavet - eller tager du bare pis på os.....

Du har på KORT TID lukket 16 spørgsmål - og nu kan du pludselig ikke huske hvordan

Du vrider "cellerne" lidt - så går det nok.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-08 18:40

AV AV AV....

Min HELT STORE undskyldning.....

Jeg fik dig blandet sammen med en anden......

Du lukker et spørgsmål ved at acceptere en af kommentarerne....

Efter tryk på accepter - skal du trykke send - så er det lukket - men der kan stadig skrives i det.....

Meget ked af det - beklager min forrige kommentar

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-02-08 18:44

Du klikker bare på accepter her over..................................................................................^^^

Ps. Altså ud for den der har hjulpet dig mest.