/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Barsel som ledig
Fra : johnny80
Vist : 463 gange
100 point
Dato : 15-02-08 22:59

Hjælp...!

Min kæreste og jeg skal være forældre. Og det glæder vi os vild til. Min kæreste er sat til at føde i oktober.

Jeg er i fast arbejde.

Problemet er at min kæreste læser lige nu. Er på SU. Er færdig til sommer, sidst i maj. Men får ikke nogle eksamensbevis, fordi hun mangler et enkelt fag. Hun har ejet firma, som hun har sat i ro, imens hun læste. Hun har læst knap 2 år til sommer.

Hvordan får vi flest penge når hun skal på barsel. Det er jo lidt svært for hende at søge arbejde nu. Men er det best for hende at droppe ud nu, og starte selvstændig igen. Eller giver det, det samme hvis hun læser færdig.

Hvad er klogest

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 15-02-08 23:22

Det klogeste er - for sig - at lære at stave.

Det er svært at skulle gætte sig til, hvad du mener, når du ikke engang kan stave det danske sprog.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-02-08 00:18

Citat
Det klogeste er - for**** sig ****- at lære at stave.

Det er svært at skulle gætte sig til, hvad du mener, når du ikke engang kan stave det danske sprog

Hva mener Su med det

Jeg synes at indlægget er let forståeligt.......men jeg kan desværre ikke lige hjælpe, da vi ikke hører noget om, hvilke sygedagpenge/dagpenge- forsikringer hun har i forbindelse med sit firma...hun skal være dagpengeberettiget et eller andet sted fra for at få dagpenge i barselperioden.

Og SU stopper formodentligt når læseperioden slutter til sommer.

Måske den eneste mulighed er, at hun til den tid går på kommunen og søger kontanthjælp, såfremt altså, at hun ikke er berettiget til nogen dagpenge

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 16-02-08 00:22

Hvis det var mig, ville jeg læse videre, der er højere SU som forsørger

Du kan læse mere om det her www.su.dk

Din kæreste vil også nemmere kunne tage en fridag, imens hun læser, det kan være vanskeligt
som selvstændig.

Men spørgsmåler er jo også om din kæreste overhovedet er su berettiget, når det kun drejer sig om et fag, det kommer så vidt jeg ved, at på timeantallet??

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 16-02-08 10:21

Ring til Studievejledningen og check hvordan reglerne er for SU for din kæreste. Eller til SU

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 16-02-08 11:25

Man kan IKKE ringe til SU, så hvis der skal tales med nogle, så er det studievejlederen