/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
kontanthjælp/ferie
Fra : danh
Vist : 824 gange
20 point
Dato : 15-02-08 08:47

holder aktiveringsstederne ferie i vinterferien?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-08 08:51

NEJ..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-02-08 09:11

Nej, og vinterferien er også slut idag

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 15-02-08 09:28

dova.. ikke alle steder.. nogen holder først i uge 8..

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 20 point
Dato : 15-02-08 09:48

De forskellige aktiveringssteder SKAL være til rådighed for kontanthjælpsmodtagere. Hvis ens normale aktiveringssted er lukket pga. ferie, skal/kan man blive aktiveret et andet sted. Normalt vil det kun være i sommerferien, at et aktiveringssted er helt lukket. Derfor lægges konatnthælpernes friperiode (nu heder det ikke aktiveringsfri mere, men friperiode, men det er det samme) samtidig med denne. Man må højest være aktiveret uafbrudt i 11 mdr. så skal der holdes friperiode.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 15-02-08 10:56

Der findes ingen generelle regler på området kun regler for kontanthjælpsmodtageres ret til aktiveringsfri.

Så spørg i din hjemkommune

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-02-08 11:33

Hvis jeg var i aktiveribg sådan et sted, så ville jeg spørge der Man kunne da mene at både personalet og de aktiverede har brug for ferie som alle andre,

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-08 11:55

Der er garanteret sat en ferieplan op - så det kan ikke være problemet

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 15-02-08 17:40

Nej du har da vel ikke ferie???????

hawaii7

Godkendelse af svar
Fra : danh

Dato : 16-02-08 00:42

Tak for svaret alka.