/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Printer i hjemme-netværk
Fra : taliskoko
Vist : 454 gange
200 point
Dato : 14-02-08 09:51

Hey.

Jeg har sådan en Brother DCP-540CN printer der efter sigende skal kunne tilsluttes sådan at den kan udskrive fra mine 2 PC'er.!

Men skal den tilsluttes routeren eller NETgearrouteren fra TDC??

Er der nogen der har kendskab til Netværks-opsætningen generelt??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-02-08 10:00

Det er så denne du har, og den kan sættes direkte til din router.
http://www.brother.dk/g3.cfm/s_page/60960/s_level/21670/s_product/DCP540CNZW1

Men har du to routere, eller er den anden en switch.

Den kan også sættes til en switch hvis der er en router som styrer netværket.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 14-02-08 10:07

Yes, det er den model.

Jeg har udstyr fra TDC, hvor der er en "Speedstream" hvor ADSL stikket går ind i sammen med telefonstikket udefra og så er der Netgear routeren hvor PC'erne går til. Netgearen modtager også et stik fra "Speedstream".

Kommentar
Fra : zith

Dato : 14-02-08 11:08

du sætter den bare i din netgaer router og så installere du printeren på idn pc. så skulle den gerne selv komme frem og finde din printer og det hele.

Ellers skal du måske sætte en ip op på printeren men det burde installationen gerne fortællle dig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-02-08 17:43

Du bør nok via en browser gå ind i din netgear (192.168.tal.tal ) og sætte printeren til et tal noget højere end mindste tal (adresse).