/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Socialpolitik / Spørgsmål
10  snaptil 500
møbler til genbrug
Fra : bente64
Vist : 8962 gange
100 point
Dato : 13-02-08 22:05

Er der nogen her på Kandu der kender til nogen velgørende foreninger, som henter møbler til videresalg eller til direkte hjælp til trængte familier. Vi har prøvet Lions club og kofoeds skole og ingen af dem havde mulighed for at afhente møblerne. Møblerne står i en lejlighed på Østerbro. Vores situation er at min kæreste og jeg flytter sammen og står med for mange møbler. Møblerne vi vil af med er et sofasæt et reolsystem en enkeltmandsseng med madras evt. et spisebord nogle spisebordsstole og nogle barstole. Sofasættet er rigtig velholdt, men ikke supermoderne (grå microfiber). Reolerne er ok, med en enkelt misfarvning på en af sektionerne. Sengen er ok , men med lidt skæve mål 85*190, resten af møblerne er brugbare. Men det piner os lidt at smide hele samlingen ud. Vores problem er at der ikke er nogen af de organisationer vi har haft fat i der kan hente møblerne. De er gratis, men skal bare afhentes for vi har ikke selv mulighed for at bringe dem.
Hvad kan vi prøve ud over de nævnte foreninger?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-02-08 22:11

Hej med jer . Hvad med at kontakte kirkens korshær ?? Ide ??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-02-08 22:11

Er der ikke noget med at de unge på nørrebro er ved at få et hus så mangler de vvel nogle møbler

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-02-08 22:12

Nogle genbrugsforretninger har også møbler..

Eller måske kirkens korshær

http://www.kirkenskorshaer.dk/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-02-08 22:12

ha Piaskov, to sjæle en tanke

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 13-02-08 22:13

Røde Kors samler ind..

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-02-08 22:13

Hej Nordsted. Ja det er ikke ualmindeligt

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-02-08 22:17

http://www.sudangenbrug.dk/

der er måske samme problem hos Sudan genbrug?
Så prøv den blå avis gul og gratis.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-02-08 22:19

Frelsens Hær er også interesserede:

Kørselsafdelingen i København henter også møbler og tømmer dødsboer. Forespørgsel om afhentning af møbler og tømning af dødsboer kan ske til kørselsafdelingen på telefon 44 94 29 92.

http://www.frelsens-haer.dk/Default.aspx?ID=82

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-02-08 22:20

Bortset fra det . Var det ikke en ide at sætte dem til genbrug på kontainer / genbrugs stationen ? Hernede har vi kontainere man kan sætte tingene ind i så alle der kan bruge det må tage det . Der er især mange unge mennesker der benytter det når de skal flytte hjemmefra . De har ikke mange penge at gøregodt med hvis de kun er på SU. IDE ??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-02-08 22:24

Eller den blå avis, under bortgives

www.dba.dk

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 13-02-08 22:31

De er i den blå avis og gul og gratis under bortgives, undtagen sofaen som står til salg for alle bud over 1 krone. Vi kommer ikke på genbrugsstationen, men der er containerordning her i slutningen af februar, som vi vil benytte os af. Men vil ærgre os over at nogle af møblerne bare skal smides ud hvis de nu kunne glæde andre.

Jeg prøver Kirkens Korshær, Røde Kors og Frelsens Hær i morgen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-02-08 22:32

Jeg tror at bente helst vil have dem hentet ved døren Er det på Fjerde sal ????

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 13-02-08 22:37

Ja!!
Og for at komme sjove bemærkninger i forkøbet. Selvfølgelig vil vi gerne slippe for selv at slæbe møblerne ned, men derudover piner det os at skulle smide en næsten ubrugt sofa ud. Vi har ikke selv plads så det bliver løsningen hvis ikke møblerne afhentes. Vi har ikke selv bil, så vi kan ikke køre ud med møblerne til nogen, men hjælper dog gerne med at bære dem ned, hvis det skulle være.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-02-08 23:26

Hvad mener du med sjove bemærkninger jeg tager det da seriøst

Kommentar
Fra : sødprinsesse

Dato : 14-02-08 08:18

Kirkens korshær, Røde kors og de andre henter ikke med mindre det er møbler i top kvalitet
Forsøgte for et par år siden at få dem til at hente resterne efter et loppemarked....
Det skal lige siges at der havde været regnvejr hele weekenden, så der var stort set ikke solgt noget.
Virkelig flotte møbler, anlæg, tæpper, nye gulve.... nej, de havde så meget de ikke kunne komme af med det.....
Jeg tror det bedste vil være at kontakte fx. et herberg, et krisecenter eller sætte det i dba.dk under bortgives....
Men vil jo også gerne at nogle bliver glade for det...

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-02-08 10:39

foruden den blå avis, så har i vel ringet og fortalt det til venner og bekendt,spurgt om de kan bruge noget eller kender nogen der kan bruge noget
v

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 14-02-08 14:14

ok, tror jeg sætter sedler op i netto mm