/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Internet svarer ikke
Fra : acilia
Vist : 1425 gange
109 point
Dato : 13-02-08 17:55

Jeg ved altså ikke hvad det er for en irriterende computerperiode jeg er inde i....
Nu virker mine nye højtalere alt er vel. Men har så mange "accessories" at jeg lige ville rydde op i alle mine ledninger den anden dag. Som sagt så gjort.

Unpluggede alt - filtrede ud - inpluggede alt...

Og nu er det så at mit internet simpelthen blokerer engang imellem (læs: ofte) Jeg surfer rundt og vupti så pludselig går den på timeglas og svarer ikke.
Har tjekket med tdc som ikke havde nogle problemer med linien hertil. Har dobbeltdobbeltdobbelt tjekket alle kabler. De sidder fint.

2 andre ting jeg også har gjort (udover at udfiltre ledninger) siden mit internet begyndte at fjolle sig: reinstallerede min printer/scanner med dertilhørende software (den havde jeg ikke fået reinstalleret efter sidste måneds computernedbrud).
Ja og så købt en D-Link USB Hub - som jeg faktisk ikke kan få til at virke ordentligt.
Når jeg connecter usb'en vil min pc ikke starte ordentligt. Så tager jeg seføli usb'en ud og vupti så starter computeren. Så kan jeg godt reconnecte hub'en uden at der er problemer. Men altså
Hvad faen sker der med mit internet?
Hvis jeg havde 500 point så ville jeg give dem - men jeg har kun 109 at give af - så dem sætter jeg på spil..
Kh
Acilia

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-08 18:00

Klik på din internetforbindelse - faneblad understøttelse - klik på reparer

Dit kabelværk kan jo ikke have noget med sagen at gøre da det "af og til" virker.....

Så ville det SLET IKKE virke

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-02-08 18:12

Mit fejlede også for nyligt så fandt jeg ud af det var min adaptor til min Dlink wireless router der ikke duede købte en usb hub tog strømforsyningen derfra og alt er sin skønneste orden nu

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 13-02-08 18:28

refi - hvor skal jeg klikke henne? bliver nødt til at have udførlige instruktioner for jeg er jo en håbløs computerpige.. men jeg lærer og lærer og lærer hele tiden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-08 18:32

Det har jeg lige skrevet.....

Alternativt klik på de 2 komputere nede ved uret....

Har du ikke dem så kontrolpanel....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-08 18:34

Tag dit netstik ud og sæt det ind igen (klik) i begge ender.

USB ting skal først tilsluttes EFTER at comp er startet men tages ud efter den er slukket eller h-klik på den lille grønne pil "sikker fjernelse........"

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 13-02-08 18:41

Eyvind det prøver jeg lige.
Refi jeg har ikke nogle computerikoner ved uret. Når jeg går i kontrolpanel er der ikon for internetinstillinger men ikke noget som hedder faneblad understøttelse - har jeg misforstået noget mon? (sagde blondinen.. hehe)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-08 18:54

Nej - jeg har nok ikke forklaret det godt nok...

Kontrolpanel - netværksinstillinger - dobbeltklik på den forbindelse du bruger - så kommer faneblad undesstøttelse - reparer....

Kommentar
Fra : janing

Dato : 13-02-08 19:04

acilia, jeg har det samme problem som dig, siderne går i stå og timegalsset kommer frem.
Det virker ikke at gå ind og rep den forbindelse.
Jeg har webspeed og mit problem startede da TDC begyndte at opgradere deres internet d. 29 jan, så begyndte min internet hastigheden at svinge mellem 1 og 6 mb. og siderne går meget ofte i stå / virker ikke.
Ringede til TDC og en pige fortalte at der ville være nogle problemer med internettet indtil den 5 frb. men mit internet virker stadig ikke og nu er det umuligt at komme igemmen på telefon til TDC.
Så det må være fra >TDC problemet kommer
Men mærkeligt for windows live messenger og skype er ikke påvirket af dette problem, de virker normalt.

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 13-02-08 19:06

Kære Refi TAK - det var så detaljeret at selv jeg forstod det.. hihi. Jeg har gjort det nu og så ser jeg lige om der sker nogle afbrydelser... ufffffff det er spændende.
kh Acilia

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 13-02-08 19:23

janing - mit begyndte først da jeg pillede ved mine ledninger der i lørdags. Men det er altså fuldstændig det samme du beskriver! Mit skype, outlook og messenger virker upåklageligt. Men har altså store problemer med alt andet.. Jeg er tit på facebook, ekstrabladet, jyllandsposten og dating.dk og hver gang sker det samme. Fryser fast. Det føles som om det sker når jeg er lidt for hurtig på tasterne eller med musen??
Det er godtnok pisseirriterende. Jeg har ringet til TDC idag og kom igennem med det samme. Ring til dem ved 17-tiden - det plejer at være et godt tidspunkt for der er folk på vej hjem fra arbejde....

Siden jeg gjorde det der som du sagde refi - ja da har jeg så ikke oplevet nogle problemer.
7-9-13 - knock on wood.

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 13-02-08 19:28

Eyvind ..Iøvrigt kan jeg ikke se hvad faen jeg skal med en hub hvis jeg skal unplugge den hver eneste gang jeg tænder for min computer?? Det skulle da være sådan at den bare fungerer??
Det er jo ikke sådan at min computer siger at der fundet nyt hardware og den slags.. altså??
hold kæft hvor skulle jeg tage mig et eller andet ekspert computer kursus...
Men det får jeg seføli herinde

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-08 19:36

Altså hvis man vil tage noget USB grej ud...................ellers lad det sidde når det først er koblet til.
Computerens bios lægger mærke til hvad der sidder når den slukkes/lukkes ned, og derfor behøver du ikke at tage det USB grej ud.

Har du vrøvl med udstyr til comp så kan det til tider hjælpe at tage strømmen helt fra comp og så starte den op.

Ps. En comp der bare er lukket ned har stadig strøm på motherboardet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-08 19:37

Nørderne er her (det er IKKE mig)

Kommentar
Fra : janing

Dato : 13-02-08 19:40

Ja det er noget være rod og som du selv siger så er det jo især når man linker sig videre til andre sider,
MEN men, jeg hentede min bærbare pc efter 4 dage med problemerne og satte den til herhjemme.
Nu har jeg 2 computere her hjemme, der laver lige nøjagtig det samme problem, med at siderne går i stå.
Derfor må det være noget der kommer fra TDC, da jeg ikke havde problemer med den bærbare før jeg satte den til TDC webspeed. Den har ellers hele tiden været tilsluttet cybercity nettet på mit job. Men håber alligevel, det måske virker med den rep på din pc

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 13-02-08 19:44

Ja absolut heller ikke mig - det er da helt sikkert. Men altså jeg er jo ikke helt væk fra vinduet. Så jeg har selvføgelig ikke siddet her og unplugget alt mens computeren var tændt.. hehe
Jeg har vist nok gjort som man skulle. Slukket, lukket og goodnight baby.
Udfiltret, inplugget osv. Tjekket kabler - tjekket alt - og så strøm på fidusen igen...
Men refi...... tjek tjek tjek... har ikke haft problemer siden jeg gjorde det der halløjsa du fortalte. Har sust rundt som en gal for at få den til at gå i "svarer ikke" - men det er altså ikke lykkes endnu... juhuuuuuuuuu
Giver lige en tilbagemelding senere... og 109 point til dig hvis den bare er superduper ok...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-08 19:49

janing ................
H-klik på denne comp. > egenskaber > hardware > enhedshåndtering > [+] ud for netværkskort >
og så h-klik på dit netværkskort og vælg egenskaber > strømstyring >
fjern [ V ] "tillad computeren at slukke for denne enhed for at spare strøm"
Måske hjælper det.

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 13-02-08 19:55

Sådan... så skete det allivl... på dating.dk jeg kan ikke engang komme ind og læse beskeder eller noget som helst. Den går fuldstændig i sort.. Facebook virkede fint men. Hvor er det her dog irriterende.
Ja og nu har jeg lige oplevet samme på Jp.dk?? Nogle andre der har problemer ligesom janing og jeg? Altså der har tdc?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-08 19:58

Nej - gudskelov da

Kommentar
Fra : janing

Dato : 13-02-08 20:06

Hej Eyvind
Ok, nu har jeg prøvet at fjerne dette flueben.
Men jeg har meget svært ved se fidusen, for efter jeg satte min bærbare til her hjemme, fik den samme problem. Og de 2 pc'er har aldrig været i forbindelse med hinanden før.

Kommentar
Fra : janing

Dato : 13-02-08 20:16

acilia, ja mit net er heller ikke blevet bedre, men jeg har et lille spårgsmål, er dine sider også blevet langsommere til at åbne, når de altså virker, for det er mine sider blevet og jeg har ellers en 6 mb hastighed og nu er den ikke meget hurtigere end da jeg kørte med gammeldags modem

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-08 20:24

Prøv lige TDC nethastighed.
http://hastighedstest.tdc.dk/

Kommentar
Fra : janing

Dato : 13-02-08 20:35

Har prøvet den test, også den svenske bredbånds test og den svingede mellem 1 mb og 3 mb, fra den den 29 jan og til den 5 frb, men siden har min hastighed været konstant på ca. 6 mb.
Det er altså ikke hastigheden der er noget galt med.
Men at tage sin bærbare hjem fra jobbet og finde ud af, at den også har det samme problem, det var lidt af en overraskelse.
TDC nå have lavet en fejl eller ændret et eller andet, for 2 maskiner, hvor af den ene aldrig før har været på TDC FØR, DEN HAR NU FÅET DEN SAMME FEJL HELETIDEN

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-08 20:41

Øhhh - jeg er løbet tør for idéer. Jeg kan ikke regne ud hvad der er galt.

Kommentar
Fra : janing

Dato : 13-02-08 20:46

Ja, det er meget irriterende og TDC er lidt tunge at danse med, indtil der kommer flere end mig og acilia frem med problemet

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 13-02-08 20:52

TDC er..... where do I start?????? Jeg har haft SÅ mange problemer. Og jeg har endda engang været ansat der.
Både arbejdsmæssigt og privat er det et fuldstændig mareridt at skulle snakke med de folk.
De er simpelthen under al kritik...
MEN altså... ja jeg har da også testet min hastighed osv. Desværre bor jeg så langt ude at mine kabler kun kan bære en 2mb hastighed.... igen pissetræls. Men altså da jeg testede min hastighed stod den altså udmærket.
TDC sagde idag at de kunne se jeg var connected - de kunne se min pc og alt det der. Men altså - det fryser stadig fast... grrrr hvor er det irriterende.
Janing hvis du hører om flere så sig lige til...

Kommentar
Fra : janing

Dato : 13-02-08 20:59

Hej acilia

Først er her en lille svensk hastigheds test, som TDC har meget respekt for, den er på svensk men meget nem at bruge og så for du en mere ægte hastigheds test. www.bredbandskollen.se/

Og jeg sætter hele dagen af imorgen til at snakke med TDC og så skal jeg nok melde tilbage med hvad der sker.

Hilsen Jan

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 13-02-08 21:47

Kære Jan.. Hurra glæder mig til at høre hvad de siger!
Kh
Sus

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-02-08 22:25

Er Jeres maskiner opdaterede ??Janing har du også Dlink ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-02-08 02:31

Hvorfor er der ingen som har foreslået Netsupport ? Hvis du har en Windows XP er det oplagt når du er TDC kunde: http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=6430 det er et program som kan reparere forskellige internet fejl på computeren, hent og prøv Netsupport, hvis det ikke hjælper så er der en eller anden fejl uden for computer, et stik som ikke er sat rigtigt i eller en kabel som er knækket.
Din usb hub, blev der leveret en cd sammen med ? Hvis du har en cd så opdater driveren fra Enhedshåndtering, jeg har selv en billig usb hub, den fandt Windows XP selv en driver til og der er ingen problemer med at starte computeren med den i, den er jo beregnet til at sidde i hele tiden med kabler til diverse hardware

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-02-08 02:36

Citat
TDC Netsupport er beregnet til kunder med TDC Bredbånd.

Det betyder, at modemkunder og kunder med Bredbånd fra YouSee ikke kan anvende TDC Netsupport.
nå derfor er Netsupport ikke foreslået der er dog også muligheder for YouSee kunder (tidligere Webspeed) http://yousee.dk/element.php?id=4215

Kommentar
Fra : janing

Dato : 14-02-08 20:30

Hej acilia
Ja, jeg har snakket med nogle søde mennesker hos TDC og de ved ikke rigtig havd det er der er galt, men den ene af dem sagde, at han havde talt med mange, som havde det samme problem som os. Men han vil ringe tilbage imorgen med et svar, sagde han.

Til Sunowich
Ja, begge mine maskiner er 100% opdaterede og nej jeg har ikke Dlink, men jeg har en wíreless router fra netgear leverede af TDC. Den bærbare har aldrig været tilsluttet routeren direkte, kun som trådløs, så det virker lidt mærkeligt at begge mine maskiner skulle lide af samme fejl. + scilia også har samme problem.

Til o.v.n. Jo, jeg kender godt netsupport, men nu køre jeg idag på yousee kabel og der har de yousee websupport og den har jeg på begge maskiner Men den viser at alt er ok.
Men o.v.n. begge mine maskiner er pc'er kar nøjagtigt de samme programmer instaleret og af en eller anden tosset ide, prøvede jeg at lukke "Super antispyware free" ned og nu ser det ud til at denne her maskine pludselig kan komme ind på alle programmerne og den virker heller ikke langsom mere, siderne kommer frem med det samme. Så nu vil jeg prøve lidt mere og give et svar tilbage, lidt senere. Måske kunne det være den Super antispyware som laver et eller andet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-08 01:52

Jeg følger med har TDC bredbånd, ikke YouSee, har heller ikke SuperAntiSpyware men Spybot Search&Destroy

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 15-02-08 08:48

Ja jeg følger også meget interesseret med stadigvæk... Har fuldstændig de samme problemer selvom jeg har forsøgt mig med alle forslag herfra. (inkl. netsupport og alt er ok siger den).

Jeg har heller ikke SuperAntiSpyware eller noget i den stil. Faktisk slet ikke noget antispyware tror jeg.

Janing - glæder mig til at høre hvad TDC siger når de ringer tilbage.

Kh
Acilia

Kommentar
Fra : janing

Dato : 21-02-08 23:59

Hej Acilia og o.v.n

Ja der gik lidt tid.

Har haft teknikker på 2 gange, de har instaleret nyt moden og de siger at det ikke er fra tdc ell. YouSeee. der er fejl.
Idag havde teknikkeren sin egen firma PC med og den viste ingen fejl hos mig, så jeg fik besked på at slette HD. og geninstalere XP, for fejlen skulle være min.
MEN MEN MEN. Nu har jeg slettet min PC og gendannet dem som fabriks nye og efter en masse windows opdateringer.
SÅ FRYSER MINE INTERNET SIDERNE STADIG OG SKRIVER AT SIDERNE KØRE IKKE. ISÆR NÅR MAN BRUGER LINK.
Hastigheden er ikke hundrede % stabil, men svinger mellem 4 - 6 mb.
Nu ved jeg bare ikke hvad jeg skal gøre mere.

Hilsen Jan

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 28-02-08 10:32

Hej Jan
Har været udenlands i en uges tid. Kommer hjem og tænker at nu virker det garanteret. Men det virker stadig ikke og siderne fryser. Jeg er virkelig ved at blive vanvittig.
Det er som om at jeg godt kan få det til at virke hvis jeg bare venter 2 minutter med at klikke på links på diverse sider. Men hvem faen har tålmodighed til det?

Jeg tror altså det er hos TDC der er et eller andet galt. Det er jo forbindelsen der "fryser". Alt andet på min pc virker storartet.
Er der slet ikke andre derude der har samme problem som Jan og jeg??

Acilia

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 10-03-08 19:48

Jeg har fundet en løsning på mit problem - eller dvs. ihvertfald 1/2 løsning - til dem der nu måtte falde over dette indlæg og blive lykkelige over et par forslag.
Jeg fandt ud af, at ved at åbne mit internet uden tilføjelsesprogrammer - så virkede det uden problemer.
Dette kan gøres ved at gå i:
Start - alle programmer - tilbehør - systemværktøjer - internet explorer (uden tilføjelsesprogrammer).
Dermed en konklusion på, at én af tilføjelsesprogrammerne kreerer problemer.

Så åbnede jeg helt almindeligt for internettet og gik i funktioner - administrer tilføjelsesprogrammer. Deaktiverede alle tilføjelsesprogrammer.
Nu mangler jeg så at aktiverer dem en efter en for at finde ud af hvilken en af dem som har givet mig problemer.

Jeg lukker mit spørgsmål uden at give point ud, da jeg fandt min løsning via microsofts support sider.

Men tusind tak igen for alle som har brugt tid på at hjælpe mig.
Mange hilsner
Acilia

Annuller spørgsmålet
Fra : acilia

Dato : 10-03-08 19:49

Jeg har fundet mit svar via microsofts hjælpesider - men takker alle for dejlig engageren i mit problem
Mange hilsner
Acilia