/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
den optiske udgang
Fra : fupss
Vist : 404 gange
20 point
Dato : 12-02-08 18:38

Jeg har lige købt et kabel til min optiske udgang på computeren og tænkte at nu skulle jeg nyde noget lækkert musik med god kval.

Problemet er bare at der intet lyd kommer ud.. heh

Min forstærker har ellers fundet den digitale indgang automatisk, og der kommer da også lys ud af computerens output, men der sker ik rigtigt noget...

Jeg spiller musik fra winamp af, kan det være at den ikke sender til den optiske udgang? eller er det windows xp der driller lydkortet? Nogen der kan hjælpe?

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 20 point
Dato : 12-02-08 22:32

Det kan virke forskelligt fra den ene til den anden.
Min bærebare har også en optisk udgang, der sidder i en kombination af hovedtelefonstikket/linieudgang. Men for at den virker, skal der i lydkortets opsætning skiftes til optisk forbindelse.
Ligeledes gælder det, at hvis jeg vil køre 5:1 lyd, så skal den sættes op til det, hvilket bevirker at min linieindgang og mikrofonindgang, skifter status som lydudgang, således at alle tre stik skal bruges for at opnå 5:1 via normal kabel.
Men det må der stå noget om i din brugsforvirring!

Kommentar
Fra : fupss

Dato : 14-02-08 14:11

Ja efter at have kigget efter denne knap til at slå den optiske udgang til lykkedes det den 50. gang.. heh men tak for svaret

Godkendelse af svar
Fra : fupss

Dato : 14-02-08 14:12

Efter at have kigget 50 gange så fandt jeg endelig den irriterende knap heh.. men tak tak