/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ovalitet ved Hovedlejer
Fra : iOliver2
Vist : 1055 gange
200 point
Dato : 12-02-08 17:27

Nogle der har en fingerregel, eller eventuelt data på hvor meget ovalitet der må være ved krumrappens hovedlejer? Og hvor meget der må være på plejlstængernes søler ?
Det er på en gammel Ford Sierre fra 82-85 1.6 OHC motor

Venligt iOliver2

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-02-08 17:36
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-02-08 17:38

Ved ikke om man bruger trykpapir mere til at lægge imellem spænde på momentet og løsne igen og studerer det

Mvh SunowichFisk

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-02-08 17:41
Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 12-02-08 17:58

Hej suno.
Jo, det bruger man.
Men det er ikke ovaliteten man måler det, det er spilletrummet mellem overfaldet og lejet/sølen.

Er ikke interesseret i at bestille en bog :)

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 13-02-08 00:49

Det står i en Haynes Servise and Repair Manual, kan lånes på biblioteket, men hvad vil du bruge målene til ! for du kan ikke ændre det uden at krumtap bliver drejet ned og det kan da ikke betale sig, skift plejlstangslejerne til nye, koster ca. kr.300,- og du kan køre i flere år/100.000 km. igen, har selv gjort det og det virker fint.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 15-02-08 23:57

Hvordan måler du på dem, og med hvad, har du skilt motoren ad?

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 18-02-08 11:01

Kogalejy
De bliver målt med micrometer ure.
Og ja det har jeg, spørgsmålet er ligemeget nu :)

Annuller spørgsmålet
Fra : iOliver2

Dato : 18-02-08 11:01

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål