/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Eurotunnel overfart.
Fra : kimse9000
Vist : 2237 gange
20 point
Dato : 12-02-08 13:55

Til sommer står familien og jeg overfor at skulle på ferie i England. Da vi samtidig skal besøge familie i England vælger vi at køre selv.

Jeg har været inde på den officiele hjemmeside for Eurotunnelen og kan se at jeg kan reservere tid.
Men hvad gør man hvis man så enten ankommer for sent eller alt for tidligt ?
Desuden ved vi endnu heller ikke hvor længe vores ophold trækker ud.

Desuden har jeg forgæves søgt på internettet efter billeder eller oplysninger om vejret, klimaforhold og palmer på de sydengelske strand især omkring Hastings.

Har du viden der kan hjælpe mig, så hjælp mig venligst med følgende spørgsmål.

1. Kan man bare møde op ved Eurotunnelen og så komme med det næste tog der har ledige
pladser ?
2. Vil det blive dyrere at tage over uden reservation ?
3. Hvor finder jeg oplysninger om det sydengelske sommerklima ?

På forhånd tak til alle hjælpsomme sjæle

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-02-08 14:02

I dette link, kan du klikke dig vidre, og se priserne

http://france-ferry.bonjourlafrance.net/english-channel/ferry-folkstone-calais.htm

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-02-08 14:06
Kommentar
Fra : kimse9000

Dato : 12-02-08 14:36

Takker for den hurtige henvendelse, men desværre hjælper det mig ikke videre.

Som jeg læser det, med mit skoleengelsk, så er begge links, steder jeg allerede har besøgt.
Linket til Eurotunnelen er vel mest for at bestille en rejse på forhånd, og det om vejret er for England generelt.

Så hjælp efterlyses stadig.

Accepteret svar
Fra : brokke44

Modtaget 30 point
Dato : 12-02-08 14:38

1) Ja, det kan du - men i højsæson (sommer) kan der være lidt ventetid (lige som i danske færger), hvis du ikke har reservation. Men de kører tit - er det hver kvarter?
2) Nej
3) Der kan være meget varmt i Sydengland, mens Cornwall virker køligere (Atlanterhavet) - Klimaet er jo mest som i DK - så nogen godtvejrsgaranti får du ikke.
Var i Newquay (Cornwall) for 2 år siden - det regnede i 14 dage - Landlorden sagde, at det ikke var sket i 10 år - sååå. Men der er fantastisk smukt og så serverer de godt øl.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-02-08 15:54

Har du overvejet og sammenlignet priserne med alternativet at sejle fra Esbjerg?

Tror ikke det er dyrere når du adderer bilkørslen til Frankrig,
og så får du en afslappet start på ferien med det store kolde bord på færgen...

Kan bekræfte risikoen for regnvejr på Cornwall, men det kan også være usædvanligt smukt.

Husk at besøge Stone Henge på vejen, eller hvordan det nu staves?? Svend

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-02-08 16:11

Her er en slags DMI, jeg vil tro du kan finde noget om sommervejret også

http://www.metoffice.gov.uk/weather/uk/se/se_forecast_temp.html

Godkendelse af svar
Fra : kimse9000

Dato : 12-02-08 16:44

Tak for svaret brokke44.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 12-02-08 16:52

Selv tak og god tur

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 12-02-08 17:06

Stonehenge - du var tæt på Svend...

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 16-06-13 21:42

Det er sådan set bare at booke din overfart her: http://www.eurotunnel.com/uk/home/ eller søge råd og inspiration på http://www.godtur.dk