/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
java programmering
Fra : 234
Vist : 577 gange
80 point
Dato : 11-02-08 21:33

Hej!
Jeg har lige fået installeret eclipse men , den siger at der mangler en defination på følgende tekst:
"public class hallo1"

Hvad mangler jeg der?

Når det er klaret hvordan for jeg det så vist som output til skærmen?

Er der nogle som kan hjælpe mig med mine proglemer?

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 12-02-08 08:28

Hej igen 234

Kode
public class hallo1

Kan du ikke poste din kode her så vi kan se hvor problemmet evt. skulle ligge.
Citat
Når det er klaret hvordan for jeg det så vist som output til skærmen?

Du skriver bare System.out.println("Din tekst"); Så kommer outputtet i kommandopromptet, dvs. i consolen i Eclipse.
Citat
Er der nogle som kan hjælpe mig med mine proglemer?

Bare spørg

Kommentar
Fra : 234

Dato : 12-02-08 21:28

Min kode:
package usb.pro;

public class hallo1
   {
      public static void main(String args[])
      {
         System.out.print("jeg tænker,ergo er jeg");

   }

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 13-02-08 11:11

Ummidelbart ser koden rigtig ud (har dog ikke prøvet at compile den). Hvad hedder din fil? Den skal også hedde hallo1. Er det en compile fejl eller kommer den først når du prøver at køre programmet?

Og husk at System.out.print("jeg tænker,ergo er jeg"); ikke laver linieskift efter outputtet. Da skal du bruge System.out.println("jeg tænker,ergo er jeg");

Kommentar
Fra : 234

Dato : 13-02-08 17:36

Dette er min fejlmeddelse:

The public type hallo1 must be defined in its own file   us/src/usb/pro   javac hallo1.java   line 3   1202762558708   10

Accepteret svar
Fra : NobleK

Modtaget 80 point
Dato : 13-02-08 22:33

Det lyder altså som om du ikke har angivet samme fil- og klassenavn. I Java skal filnavnet være det samme som den public klasse som ligger i filen. Altså skal din klasse 'hallo1' være i en fil som hedder 'hallo1.java'. Husk at tjekke store og små bogstaver. Det er ofte forvirrende for f.eks. C++ og C# programmører da der i disse sprog ikke er sammenhæng mellem fil- og klassenavn.
Husk desuden at når din klasse er defineret til at ligge i pakken 'usb.pro', så skal filen også have stien 'usb/pro/hallo1.java'.

Godkendelse af svar
Fra : 234

Dato : 19-02-08 21:51

Tak for svaret NobleK.

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 03-04-08 20:00

Det kan være eclipse selv har fået gemt det som main.java inden du compilede det