/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Kan ikke sende mails...!
Fra : tobiasr
Vist : 1040 gange
102 point
Dato : 19-02-03 14:28

Hej alle.

Jeg ved ikke om der er nogen der kan hjælpe, men jeg har et problem!
Jeg har for nyligt fået bredbånd (fra TDC), men vil selvfølgelig stadig bruge den samme e-mail som jeg altid har brugt, som er fra Orange (Wanadoo).

Men nu kan jeg ikke sende nogen mails! Godt modtage, men ikke sende...! Jeg bruger Outlook Express 6.

HJÆLP!

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 19-02-03 14:32

Outgoing server = mail.tele.dk (eller lign.) står i dine papirer :)

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 112 point
Dato : 19-02-03 14:35

åbn outlook express
klik på "funktioner" > konti > dobbeltklik på din email konto
klik på faneblad servere > ret din udgående smtp
til så der står smtp.mail.dk
klik ok hele vejen tilbage.

Mvh
DK

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 19-02-03 14:35

Gå ind under "funktioner" - "konti" - "post" - åben "din konto" - "severe"

Ændre udgående server til: mail.tele.dk

Godkendelse af svar
Fra : tobiasr

Dato : 19-02-03 14:43

Det var sørme et hurtigt svar 'dk' !!

Enkelt var det jo, men mange tak!

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 19-02-03 14:45

NP :)

Kommentar
Fra : tobiasr

Dato : 19-02-03 14:56

'NP' står for...hvad, rkl??

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 19-02-03 15:10

No problem

Kommentar
Fra : tobiasr

Dato : 19-02-03 15:21

No problem, at du ikke svarede på mit spørgsmål rkl..!?
Jeg skal jo ikke bruge TDC's server når jeg skal sende via Orange! (Wanadoo.)

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 19-02-03 15:58

Du skal sende vha. udbyderen der levere dit bredbånd. Og modtage vha. serveren hvor du har din mail.

Og nu ikke så hurtig på aftrækkeren - før du ved hvad du taler om

http://www.webbee.dk/faq/faq-div.htm

[citat]
1) Jeg kan ikke sende e-mail til nogle adresser på nettet, jeg får en fejlmeddelelse hver gang jeg forsøger.

Vi har på vore servere en anti SPAM program, der har til opgave, at ingen ikke autoriserede personer får adgang til serveren for at afsende masse e-mails herfra. Der er to muligheder for at afhjælpe ovenstående problem:

a) Inden du afsender e-mails, skal du først sige "modtage e-mails", således kan serveren registrere, at du har ret til at benyttet den.
b) I SMTP udgående e-mails, skal du i stedet for at skrive dit domæne angive din udbyders mail server f.eks. hvis du er opkoblet på nettet med Teledanmark skriver du mail.tele.dk, eller f.eks. mail.stofa.dk hvis du er opkoblet via Stofanet osv.
[/code]

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 19-02-03 15:59

Og selv tak - ingen årsag!

Kommentar
Fra : tobiasr

Dato : 19-02-03 16:06

Her virker det altså når jeg skriver smtp.mail.dk, som 'dk' skrev, og IKKE at skrive tele.mail.dk - så kom igen...

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-02-03 16:07

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 19-02-03 16:15

[... Jeg skal jo ikke bruge TDC's server når jeg skal sende via Orange! (Wanadoo.) ]

smtp.mail.dk er teledanmarks server min ven!

Det fremgik ikke af din post om det drejede sig om bredbaand over antennesignalet eller telefonen...

LOL

Kommentar
Fra : tobiasr

Dato : 19-02-03 16:37

Ja okay, men derfor virker tele.mail.dk stadig ikke...!!

til dk.

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 19-02-03 18:16

mail.tele.dk (tdc via telefonnet) - ikke tele.mail.dk !
smtp.mail.dk (tdc via tv-antenne)

Så fik vi vist det på plads.

til dk.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-02-03 18:53

>>rkl
jeg tror lige du skal have læst på lektien
tdc adsl = smtp.mail.dk http://www.teledanmark.dk/menu/sm2542.htm
webspeed = smtp.mail.dk http://kabeltv.dk/?UniversID=518

mvh
dk
så selv

Kommentar
Fra : tobiasr

Dato : 19-02-03 19:30

[Jeg er bare glad for at det virker...]

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 19-02-03 23:38

Nu har jeg selv sjovt nok haft bredbånd fra tdc i flere år og har altid brugt mail.tele.dk som så mange andre, noget jeg egentlig troede du vidste???

Nu gider jeg ikke lige bruge en masse tid på at finde tilsvarende eksempler (er iøvrigt et ovenover!!!) - det kan du selv lige gøre vha. google - hvis du kender den??? ;)

Hvad kan man mere sige ---

"we all know who wone this pissing contest...."

Og så fik tobiasr samtidig løst sit problem - SUPER

Kommentar
Fra : tobiasr

Dato : 22-06-03 12:03

Læste den lige igen ...