/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Komme på nettet på arbejdet.
Fra : Sygate
Vist : 483 gange
300 point
Dato : 10-02-08 23:54

Nogen forslag/erfaring med teleselskaber der sælger abonnement til at kunne gå på nettet via et eller andet man stikker ind i usb. porten, og så går på via sin tlf.?

Er det ikke sådan det fungerer?
Skal man så betale pr. MB man downloader, eller er det et fast beløb uanset hvor meget man er på nettet?

Eller er der andre gode forslag?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-02-08 00:00

Øhh mener du ikke gennem modem i tlf stik???Hvis så sætter man en trådløs router med antenne til sit modem og så en usb dims der kan modtage et signal fra antennen og så er der forbimdelse og man kan godt betale minutpris man det er at foretrække ,med en bredbåndsforbindelse efterhånden

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-02-08 00:02

Og så betaler man en fast pris alt efter hvor" bred" en forbindelse man ønsker

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-02-08 00:03

Og her har vi Tdc og det koster 199,-pr md for en 4 mb forbindelse

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-02-08 00:05

Hvis det er sådan at du har din maskine med på arb og de har trådløst net skal du jo bare have din usb modtager så kan du komme på og det skal du jo ikke betale for da de betaler i forvejen hvad enten de bruger det eller ej

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 11-02-08 00:08

Nej jeg skal have den med på arbejdet og der er ikke trådløst netværk. Jeg har 8MB ned med tdc herhjemme. jeg vil gerne kunne komme på overalt..
Jeg ved telia og 3 har denne slags tilbud. Men hvordan og hvorledes det virker og hvem der er bedst, er det jeg lige ville høre inden jeg kaster mig ud i det.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-02-08 00:13

Nå ok det er over Mobilos Hmmmmm

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-02-08 00:15
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-02-08 00:17

Nå så er det jo nok mere denne her da det andet er gennem tlf uden pc

http://www.google.dk/search?hl=da&q=pc+p%C3%A5+net+via+mobiltelefon&meta=

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 11-02-08 00:25

Det er sådan noget her jeg mener:

http://shop.telia.dk/telia/product.dt;jsessionid=DF994F29967CAA6457451E5DED07BFD9?product=HuaweiUSBModem&category=datacards

Men er der mon nogen der har erfaring med det?

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 11-02-08 00:32

Citat
Nogen forslag/erfaring med teleselskaber der sælger abonnement til at kunne gå på nettet via et eller andet man stikker ind i usb. porten, og så går på via sin tlf.?

Håber DIT arbejde har ANDET end __
http://www.spywarefri.dk/
ELLERS er det vel bare at BY_PASSE din firewall
Men tvivler på det HEDDER, medhjællper - bredbånd

Tror nærmest, at du keder DIG, eller vil sende dit arbejde videre ?
Prøv X & O __LOL
Eller kan du sagtens få skidtet til at ringe op / ANDRE STEDER TIL.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-02-08 00:37

Jae jeg ved ikke noget om sådan en dims desværre men kan man regne med det der står ser det da ikke helt tosset ud

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 310 point
Dato : 11-02-08 00:38

Du kan uden videre benytte din mobil telefon som modem, enten gennem bluetooth eller kabel, det kræver bare at du henter en gprs opsætning hos din udbyder, du betaler for forbrug der er ingen ekstra abonnement, er det noget som skal bruges meget, så ville jeg vælge 3s løsning med trådløs usb modem og frit forbrug, kun betale abonnement

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-02-08 00:39

Altså lige bortset fra prisen der er 100 kr dyre end min netopkobling

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-02-08 00:40

PC Suite til både Nokia og SonyEricsson installerer en modem forbindelse på din computer, det er den du skal bruge sammen med gprs

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-02-08 00:42

Så nemt er det med min mobil udbyder: http://dms.sonofon.dk/sonofon/wizard.form men pas på, hvis henter musik og store filer, så løber regningen hurtig op over 1000kr

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-02-08 00:47

Ja så er det nok bedre med den du selv fandt frem til alt efter hvad det er du skal bruge det til

Sov godt for nu er der snart en her der vil

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-02-08 00:56

Jeg har ingen erfaring med 3G turbo, men kan se at Telia har frit for brug på deres Flatrate som følger med når du køber modemet, ikke så tosset med 299kr pr. måned og sandsynlivis stor hastighed, men hvad vil din arbejdsgiver sige til at du surfer på nettet i arbejdstiden

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-02-08 05:29

Min søn har det hos 3 og det er 7.2 Mb ned med frit forbrug til 299kr md,det virker upåklageligt.
Telia's løsning er frit forbrug op til 10.000MB.
Det skriver de selvføgeligt med små i deres reklamer og er til at misforstå
http://privat.3.dk/mobiltbredbaand/

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-02-08 07:42

som manse - jeg kender også 3g via telia som virker upåklageligt - trods alt .

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-02-08 08:30

Hos Sonofon leverer vi også en løsning med frit forbrug for 299 kroner om måneden, vi har ikke 7,2 som 3 påstår, men er begrænset til 3,6, i virkeligheden gør det ikke den store forskel da der for begges vedkommende i realiteten er tale om en forbindelse på 1 - 1,5 mbit.

Sonofon dækker hele landet, så selv hvir der ike er 3G eller Turbo 3G dækning vil du altid kune komme på, selvom hastigheden måske er lidt lavere.

Selve anskaffelsen og oprettelsen af USB Modem koster ialt 198,-

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 11-02-08 12:15

Tak for hjælpen allesammen.

Ja hos Telia står der op til 10.000 selvom der på forsiden står frit forbrug. Det gider jeg ikke.

Nej mit arbejde er resultat orienteret. Så jeg kan gøre hvad der passer mig så længe jeg leverer varen. Og det gør jeg

Det bliver så med 3 hvis de med sikkerhed har frit forbrug.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-02-08 12:48

Selv tak hos 3 kan jeg ikke finde noget med småt som begrænser forbruget, jeg overvejer faktisk selv, at skifte min fastnet forbindelse ud og gå over til 3, af den simple grund at TDC ikke kan levere en ordenlig forbindelse helt ud til mig, og fiber båndet kommer ikke forbi de første mange år

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-02-08 13:02

Hvis du benytter din mobiltelefon uden at få lavet et ekstra abonnement skal du være indstillet på at du betaler omkring 10 kr. pr. mb trafik du genererer, vær også opmærksom på at såfremt du ikke har en 3G telefon så er din hastighed temmelig begrænset