/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Finde drivere
Fra : jesper.s
Vist : 518 gange
100 point
Dato : 10-02-08 11:53

Hej.
Jeg har mistet min cd med drivere der hører til min pc, og da jeg har været nødsaget til at formatere den, mangler jeg drivere til bl. a skærm. Det er en pc som jeg købte for nogle år tilbage, som der blev samlet i en forretning der nu er lukket. Når jeg går ind i enhedshåndtering for at få den til at finde driverne automisk på nettet, sigen den at den ikke kan finde dem. Er der et sted hvor man kan finde et program der evt. selv scanner for hardware og dermed hvilke drivere der skal bruges. Det eneste der står på pc'en, er på en mærkat bag på, hvor der står:

Føniks AMD sempron 2600+ 656111
Model/type 38190159-06 8 Intel - ce.

Håber der en der kan hjælpe mig.

God søndag til alle.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-02-08 12:04
Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 10-02-08 12:08

Everest kan også i den gratis udgave give både oplysninger og link til driver download, men ikke til alle enheder, der får du kun oplyst navnet på enheden, men det er også godt at vide når der skal søges: http://www.majorgeeks.com/EVEREST_Free_Edition_d4181.html

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-02-08 12:18

Hent programmet EVEREST, den kan give dig værdifulde oplysninger omkring alt det du har fået stoppet ind i kassen. http://www.lavalys.com/

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 10-02-08 12:29

Hejsa

Kender problemet

Jeg fik fat i programmer DriverGuide http://www.driverguidetoolkit.com/ og har siden ikke haft problemer med at finde de rette drivere eller versioner. Men som også de øvrige besvarelser angiver er der mange gode utillities.

Bluesky

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 10-02-08 12:49

Tusind tak for alle svarene

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-02-08 13:04

Selv tak, håber du får de nødvendige oplysninger af Everest, ellers spørg igen

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 10-02-08 14:25

Jeg fik alt hvad jeg skulle bruge, og har fundet driverne andensteds. Så nu kører det hele igen.

Så endnu en gang Tak!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-02-08 14:59

Ja Everest er næsten ikke til at undvære