/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
fiskedræber
Fra : ANNImartin
Vist : 1035 gange
15 point
Dato : 10-02-08 10:29

hej vi har fundet ud af at vores fisk har fået fiskedræber. (hvide pletter) De er i behandling på 2 døgn vi har 2 fisk ,der ligger helt stille på bunden med finner og geller helt ind til kroppen.De kommer op når der er mad men ellers ligger de bare stille. spørgsmålet er: er de fisk til at rede ved en behandling på 3 dage??

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 10-02-08 11:07

Her kommer min erfaring.

Hvide pletter, koster en bondegård, at forsøge at behandle på, og min erfaring siger mig, at der er langt mellem de gode resultater.

Så hvis ikke, det er, de dyre fisk, der er i akvariet, så op med dem, og en gang skolhed vand over. den mest humane måde jeg kender, ikke noget med at pine dem, ved f.eks., at skylle dem ud i toilettet.

Tøm det, kog sten og andet pynt, og start forfra.

Hilsen vedikkealt

PS. Husk vandet skal stå en 14 dages tid, med luftpumpen tændt, inden de første fisk kommer i igen.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 10-02-08 11:11

PS. Og så har du nogle tidligere stillede spørgsmål, her på Kandu, som du ikke har uddelt point for, til den der har givet de bedste svar.

Hilsen vedikkealt

PS. Nogle gider ikke svare, hvis du ikke "takker" pænt, for bedste svar.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-02-08 11:54

Citat
Nogle gider ikke svare, hvis du ikke "takker" pænt, for bedste svar.

Nemlig....
http://serenescreen.com/

Accepteret svar
Fra : Dumstrei

Modtaget 7 point
Dato : 16-02-08 11:35

Man behøves ikke at starte forfra med akvariet.. Jeg fik mine fisk raske igen ved den behandling.
Og det virker. Mine fisk fik et par dage mere end der stod på pakken og så blev de raske.

Dumstrei

Godkendelse af svar
Fra : ANNImartin

Dato : 19-02-08 19:07

Tak for svaret Dumstrei.

Kommentar
Fra : suset

Dato : 26-02-08 18:08

Fra frmaet TetraMedica : "GeneralTonic" er noget der virker på det meste, du kan søge på navnet på nettet.
Til 20 l vand skal der 5 ml af det i, lad det virke, vandet ændre sig en tid ( flere dage), senere kan du begynde at skifte vand !!
Undlad at fodre den første dag, syge fisk er ikke sultne !!