/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
vaskemaskine
Fra : metteogmichael
Vist : 10786 gange
50 point
Dato : 10-02-08 09:51

Hej, er der nogen af jer der ved noget om vaskemaskiner hvis man ligger dem ned, når de er brugte?!
Jeg ved fra erfaring at man ikke MÅ lægge opvaskemaskiner ned når de er brugte, så går de i stykker. Vi har nemlig købt en brugt vaskemaskine, og skal have den transporteret hjem. Kan der ske det samme med vaskemaskiner??
Grunden til at det vist sker med opvaskemaskiner er pga noget med vand der går ind i systemet eller sådan noget.

MVH Mette

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-02-08 10:54

Hej med jer. Der skulle da vist ikke ska noget ved det. Vi har haft gjort det, meeen HUSK at sætte flyttebeslag på ellers går det galt. God week.end.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 10-02-08 11:06

>Flyttebeslag har det med at blive væk. Transporter masinen opretstående og sørg for at ligge noget i koemme, flamingo eller andet så tromlen ikke svinger helt vildt under transpr, pil evt bagpladen af og bind tromlen fast. Gummibælg og fjedre har ikke godt af "vilde" ture.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-02-08 11:07

I værste fald kan gummitilslutninger rykkes af, eller revne, men det sker ikke ved at du ligger den ned, men hvis den ligger ned, og samtidig køres hen over bump på vejen, såå.
Men ellers er det vel bare om at klæbe et stort skilt på, hvor der står: Denne side opad.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 10-02-08 13:44

Hej Mette.

I kan sagtens transportere den liggende - men lyt til stig54 hvad angår sikring af tromlen.
Skru bagbeklædningen af og stop en gammel pude, eller noget skumgummi/flamingo ind imellem, så tromlen ikke kan bevæge sig en hel masse - så sker der ikke noget, hverken med fjedre eller gummislange/bælg eller noget af det andet.
God fornøjelse med den "nye" maskine.
Bennymanden

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-02-08 17:22

Det der evt ikke er så godt ved at ligge maskinen udover det du har fået at vide ang trømle der ikke må slaske for meget rundt er at der jo er vand i en brugt maskine vand der ikke helt kan pumpes ud som så står i bunden af maskinen og i slange som så kan rende ud når den lægges ned og hvis det så kan rende ind i elektronik og sådanne steder så er det et problem :hvis det ikke ligefrem er fordi den ikke kan transporteres på anden måde kan den vel også ligesågodt stå op ??

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-02-08 17:23

trømle = tromle

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 12-02-08 00:01

Alle vaskemaskiner har en aftapningsmulighed forneden. Når vandet får lov at løbe ud først, vil der ikke være så meget til at drukne programværket. Men jeg vil da tro, at de fleste vil lægge maskinen på ryggen, og programværket sidder foroven fortil, såååå-- klø bare på med at polstre omkring tromlen og transporter den på ryggen, hvis den absolut skal lægges ned. Men kender I ikke nogen, der har en van eller stationcar?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-03-08 23:18

Har du fået styr på jeres problem ???

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 12-03-08 23:26

Det må vi da håbe Sunowich ...... ellers har de kørt rundt med den vaskemaskine i godt og vel en måneds tid ........

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-03-08 00:07

Ja ikke så godt for miljøet