/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Transportudgifter ved samvær.
Fra : IceCap
Vist : 1403 gange
100 point
Dato : 09-02-08 17:36

Jeg er af en kollega blevet gjort obs på, at fædre siden 01.10.07 har haft bedre rettigheder mht. samvær med deres børn, der bor hos moderen.

Bl.a. skal transportomkostninger deles ligeligt af begge forældre.... Ok vigtigt for mig, da min datter bor 140 km fra mig, og det koster alligevel en god sjat i benzin....

Jeg har ikke kunnet finde noget om dette nogen steder på nettet, pls help.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 09-02-08 17:37

det er rigtigt.. Transportudgifter skal deles ligeligt..

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 09-02-08 17:45

Citat
Samvær er et fælles ansvar. Forældrene har et fælles ansvar for at et samvær kan virkeliggøres. Forældrene deler som udgangspunkt udgifterne til transporten af barnet til og fra et samvær.

http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=3842

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 09-02-08 22:29

Det er da helt rigtigt, at det er vigtigt for dig. Jeg kender også den situation, men jeg måtte i sin tid dække udgiften ensidigt.
Men loven er lavet af hensyn til børnene.
Det er af hensyn til barnet at der skal være en ligelig fordeling af udgifterne til samværet.

Til lykke med loven.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 10-02-08 13:48

Det er ikke kun udgifterne, der er fælles nu.
Det er også ansvaret.

Du kan downloade de nye regler her.
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=32014

Godkendelse af svar
Fra : IceCap

Dato : 09-03-08 12:16

Det var præcis det jeg ledte efter, men nu slår hun sig sq i tøjret og vil ikke acceptere at skulle betale ½ af mine benzinudgifter....

Nok om det, der er ingen vej uden om.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-03-08 12:23

Jeg håber da, at I kan blive enige, det er et surt show for børnene