/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Dreamweaver / Spørgsmål
10  basil28 320
Skrivebesk., mapp. Fonts i XP
Fra : Knudsand
Vist : 374 gange
80 point
Dato : 07-02-08 02:44

Jeg kan ikke installere nye fonts i windows XP, er der nogen, der kan oplyse mig, hvad jeg gør forkert?
- Jeg klikker i en lille firkant, der er markeret med grønt, og det grønne forsvinder. Men næste gang, jeg klkker på egenskaber for denne mappe, er den stadig skrivebeskyttet. Jeg kan derfor ikke installere nye fonts.
Jeg har ikke de 1000 fonts, som systemet kan håndtere, så dette er ikke problemet.

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 07-02-08 02:56

Citat
eg har ikke de 1000 fonts, som systemet kan håndtere,

Troede IKKE der var/ er sat grænser på DET OGSÅ.
Har selv prøvet med list over 5000 fonte.
Kan ikke anbefale det, da det TAGER EN EVIGHED at loade dem.
Gå til kontrolpanel / SKRIFTTYPER og det burde være lige UD AF VEJENNNNNNNNNNNNNNN
Men Nogle fonte er ikke EGNET til MS
F.eks Adobes, mener de kan skabe masser af prob, men er IKKE SIKKER

Og du kan ikke BARE lægge dem i mappen FONTE,
men du KAN FRA MAPPEN FONTE_ vælge at installere andre,
og det ville være NEMT, hvis de ALLE lå samme sted.
Bare gå op i menuen ? installere nye fonte / vælg mappen de ligger i
og det kører.

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 07-02-08 03:01

Citat
Jeg klikker i en lille firkant, der er markeret med grønt, og det grønne forsvinder

Aner ikke hvad det skulle være for en GENSTAND.
xxxxxxxxxxx
Hvad hedder FILERNE der ligger i den mappe du har, MED FONTE.
HVIS du klikker på dem, skulle de gerne ÅBNE sig, med en oversigt.
-------
Fil-ikonerne er BLÅ= standart.
Ellers prøv at smid en på nettet, så vi KAN SE DET/N

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 07-02-08 03:05

SORRY JEG spørger dumt_________
MEN er filerne pakket i EN ZIP ELLER RAR fil_____
SÅ PRØV AT UD-PAKKE DEM FØRST MED DETTE
http://www.7-zip.org/

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 07-02-08 03:06

Ellers lav et SCREENSHOT og læg det på peecee
så kan VI ANDRE SE_HVAD jeg ikke taler om__Øhhh

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 07-02-08 03:09

Spørg og du får HJÆLP

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 80 point
Dato : 07-02-08 03:58

Sådan indstallerer jeg fonte i XP http://tips.bsjh.dk/installfont/index.htm - prøv at følg guiden.

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 07-02-08 04:00

Citat
Sådan indstallerer jeg fonte i XP http://tips.bsjh.dk/installfont/index.htm - prøv at følg guiden.

Samme vej HOS MIG, DOG kan jeg tage MAPPER-
Citat
Forside/ Teknologi / Multimedie & design / [B]Dreamweaver[/B] / Spørgsmål
Ha det

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 07-02-08 06:30

Tak for en kanon vejledning bentjuul...........lige noget jeg manglede

Kommentar
Fra : Knudsand

Dato : 08-02-08 08:25

Jeg vil prøve nogle af de indkomne forslag lidt senere - og vende tilbage...

For lige at gøre det klart: Problemet er altså, at mappen Fonts er SKRIVEBESKYTTET - men det er måske ligegyldigt? Kan jeg blot lade den nye font ligge, hvor den ligger - udpakket - og så installere den i Open Office? Nogle svar tyder på det

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-02-08 09:04

Fonte skal installeres i XP og ikke i Open Office.

Kommentar
Fra : Knudsand

Dato : 08-02-08 09:49

Jeg fulgte linket:
http://tips.bsjh.dk/installfont/index.htm
men kunne ikke se nodet om fonts i kontrolpanelet!

Kommentar
Fra : Knudsand

Dato : 08-02-08 09:59

Nu fik jeg øje på mappen "skrifttyper"!
Og dernæst på funktionen "Udpak alle filer" - i et andet vindue.
Jeg takker og tildeler de 80 points til bentjuul, som var den, der drejede mig i den rigtie retning!

Godkendelse af svar
Fra : Knudsand

Dato : 08-02-08 10:01

Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : Knudsand

Dato : 08-02-08 15:18

Jeg har lige opdaget, at jeg kunne have brugt nogle af de andre svar også. Så tak til alle!
Men nu var det så lige bentjuul, der sivede ind gennem kraniekassen...