/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Min disk er lige pludselig "Raw" ! :(
Fra : CR
Vist : 526 gange
60 point
Dato : 18-02-03 21:37

Da jeg ville sætte en harddisk fra en anden computer over i min computer for hurtigt at kunne flytte nogle filer skete der noget som evt. ikke er godt

Første gang jeg satte den i og startede computeren kunne jeg godt se hvad der var på den isatte disk men den anbefalede at jeg genstartede efter den automatisk havde instaleret nogle drivere til disken. Og det gjorde jeg så...

Men da jeg så kom ind næste gang var disken "Raw" og det er jo ikke godt.

Nogle der ved hvordan jeg for den tilbage til sit NTFS filsystem uden at slette tingene på den?

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 18-02-03 23:14

Prøv lige at sætte den tilbage til sin oprindelige PC for at se om den operere der.
OW

Kommentar
Fra : henrik59

Dato : 18-02-03 23:45

Har du husket at konfigurere den nye disk som slave?
Som regel skal jumperne ved siden af diskens strømstik fjernes, for at harddisken bliver slave. Der er ofte en skitse på selve disken.
H59

Kommentar
Fra : CR

Dato : 19-02-03 00:30

Jeg har sat den op med jumpere som den skal.

Og den er pludselig også "Raw" i den originale computer.(Den som den sad i)

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 19-02-03 01:11

Hvad merner du med "RAW" ? ingen data oder was

Kommentar
Fra : CR

Dato : 19-02-03 01:16

"Raw" er når der ikke er noget filsystem på.

Jeg ved der ligger noget data på harddisken. Og det vil jeg helst ikke af med.
Men jeg ved ikke hvorfor den pludselig ikke ved hvilket filsystem den køre med.

Bare man dog kunne sige til den. Du køre med NTFS, fat det !

Men det har jeg ikke kunnet endnu. :(

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 19-02-03 01:25

Jeg går ud fra at du har windows XP ?
Har du ikke mulighed for at hægte disken på som slave ?
Har du en partition Magic ?
Går i seng nu men kigger lig efter dig i morgen tidligt
OW

Kommentar
Fra : CR

Dato : 19-02-03 01:39

Jeg har windows XP... Og disken jeg har smidt til har Win2000

Jeg har lige nu taget mine cd-rom/RW drev fra og sat den til at være primær master.

Og hvad er en partition Magic?

Kommentar
Fra : henrik59

Dato : 19-02-03 01:49

Det lyder svært, men jeg ville boote fra windows installationsdisken i den oprindelige computer, og så i installationsprogrammet vælge "reparer".

H59

Kommentar
Fra : henrik59

Dato : 19-02-03 01:49

Det lyder svært, men jeg ville boote fra windows installationsdisken i den oprindelige computer, og så i installationsprogrammet vælge "reparer".

H59

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 19-02-03 07:42

Med Partition Magic kan du gøre et hvilket som helst format og partitions synlige succ revertere formaterne til andre
Jeg må på arbejde see you to nigth
OW
ps hvor i verden befinder du dig ? evt svar til oldwiking@hotmail.com

Kommentar
Fra : CR

Dato : 19-02-03 15:49

Jeg befinder mig i Hvidovre - KBH... Som jeg også har skrevet til dig på mail :)

Kommentar
Fra : syrling

Dato : 26-04-03 22:00

Blev der nogensinde fundet en løsning på dette problem. Jeg er nemlig rendt i det samme problem og kan ikke få noget til at virke. den vil jo heller ikke reparere installationen, da den ikke mener, at harddisken er partioneret. Hvis jeg kører en chkdsk får jeg at vide, at der er fundet 2 eller flere uoprettelige fejl. Kan partition Magic løse problemet. jeg har nu fået harddisken sat i som slave i en anden computer, men der ligger en del data på den som jeg gerne vil redde. Allerhelst ville jeg kunne komme ind på disken og så køre en genoprettelse, men der er intet at se på disken.

Kommentar
Fra : CR

Dato : 27-04-03 05:51

Nej. Jeg fik det aldrig til at virke igen.

Men vil da gerne stadig se løsningen da det stadig er noget af en gåde for mig.

Kommentar
Fra : Burt

Dato : 31-05-04 21:47

Har haft det samme problem med to forskellige harddiske (ændres pludselig til "RAW FORMAT", begge gange har jeg reddet data v.h.a. et program der heder "pc inspector file recovery".

Hvis der er nogen der ved hvorfor det sker vil jeg gerne vide det.