/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
jeg er bare dygtig
Fra : street-bili
Vist : 871 gange
205 point
Dato : 05-02-08 11:11

okay jeg er en knold til computer, jeg kom endda til at slet min driver til mit lydkort forleden.
når jeg så ska finde mit navn til mit lydkort i enhedshåndtering trykker jeg på enhder til lyd, video og spil, men så kommer der bare en rækker med navne over ting som jeg overhovedet ikk forstå
fks.
codecs til lydenheder
codecs til videoenheder
driver til ældre lydenheder
mediesryringsenheder
standardspilport
ældre videocaptureenheder

ps. har virkelig brug for en der forstå og guide en dør...
god be whit me

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-02-08 11:22

Prøv med dette program>
http://manse9933.dk/un_sider/html/screenshot/everest_20.htm

og læg info herind.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-08 11:29

Installer driveren til dit lydkort igen så kommer det ind og ligge sammen med de andre
Codec er noget der bruges til at afspille forskellige lydtyper eller filmtyper
Driverre til ældre siger sig selv gamle afspillerdrivere
Og de 3 sidste skal du ikke lige bruge til lyd

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 05-02-08 11:32

Hvis der ikke er gult udråbstegn, er der vel ingen problemer....
mvh Ben

Kommentar
Fra : street-bili

Dato : 05-02-08 11:38

jamen der er også udråbstegen ved mit multimedielydkort og den vil ikk lade mig geninstaller min driver det er helt skidt ;(

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-02-08 11:53

hvis du går i start - kør - skriver dxdiag og kigger under fanen lyd står det så der ???

er din lyd onboard ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-02-08 12:04

noget jeg ofte gør når folk har problemer :

sluk din pc - tag lydkortet ud - vent lidt - start din pc - sluk din pc - sæt lydkortet i - i nævnte rækkefølge

er dit lydkort onboard - altså "indbygget" ???

har du en cd-rom der hører til dig motherboard ??? (kan geninstalleres herfra)

ps.. ofte er det nok at slette lydkortet og genstarte - eller gå i kontrolpanel og tilføj hardware

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-08 13:03

Bare slet driveren i enhedshåndtering og genstart så installerer win selv det manglende eller guider dig på rette vej

Kommentar
Fra : zith

Dato : 05-02-08 15:02

dengang du fik din pc da fik du nogle cd'er med. en af dem står der motherboard på eller bundkort.

Hvis du sætter den i kommer der sikkert et nyt vindue frem og spørger om du vil installere så finder du der hvor der står noget med audio eller multimedie og installere det.

Kommentar
Fra : street-bili

Dato : 05-02-08 20:44

arg når jeg fjerner den og genstarter og den siger den vl installer den igen når den så er færdig siger den at : hardware, blev ikke installeret, fordi guiden ikke kunne finde den nødvendige software.
nej har ikk fået nogle cd'er med fordi min far har fået den her pc og de gav ham ikke cd'er med.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 205 point
Dato : 05-02-08 20:47

prøv at systemgendanne til en dag du er sikker på problemet ikke var der - blot et forslag

Kommentar
Fra : street-bili

Dato : 05-02-08 20:52

det dur heller ikke har lige prøvet tror det er fordi jeg selv er kommet til at slette min driver dum som jeg er

Godkendelse af svar
Fra : street-bili

Dato : 05-02-08 21:20

fuck du har sq da fuldstændigt forstand på det der... du havde ret sq bare systemgendanne... du ka da bare det der dobbelt hehe. tror sq ikk jeg var kommet videre uden dig ;) ivert fald mange mange tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-02-08 03:13

haha nå ja når enden er god osv