/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Piaggio NRG - luftskruen
Fra : Spacemann
Vist : 612 gange
50 point
Dato : 18-02-03 19:44

Hej

Jeg har et problem, når jeg holder stille, eller næsten stille, og giver den gas går der lige et par sekunder før den begynder at accelerere, og hvis jeg giver fuld gas, går den nogle gange død.

Efter hvad jeg har læst mig til er det luftskruen der er stillet forkert - men hvordan stiller jeg den korrekt ?!?

Skal den bare 1½ gang ud, eller skal den stå i tomgang og skrue til den har flest omdrejninger, eller hvordan ??

Til orentering kan jeg fortælle at blindrøret er taget, og den ene plump, der sidder stadig den mindste tilbage, og den kører lige nu cirka 70 på speedo.

Stefan Larsen
NRG næsten afdroslet @ 70 km på speedo

Kommentar
Fra : thehandymann

Dato : 24-02-03 12:28

Hej Spacemann
Du kan godt stille på din luftskrue, start med at stille den 1 omdrejning ud, men det primere for en luft skrue er at du for en federe blanding af olie i din benzin i forbindelse med tuning af sin knallert.
Har du prøvet at sætte en større dyse i eller stillet den i nålen, jeg har mange gange været ude for at det kun er spørgsmål om mere benzin, når den går død i optræk eller ved bundgas.
Du kunne også prøve at sætte et power luftfilter på der mange gange også fordi den ikke for nok luft ved tuning eller at dit eget luftfilter er "tæt".
Hilsen Ivan