/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
SMERTE ? hvad er det for dig
Fra : disken_69
Vist : 937 gange
28 point
Dato : 04-02-08 22:25

Ville gerner høre, HVOR din smertegrænse ligger

Og jeg tænker på Fsykiske Auht/ en hammer over tommen.

Men alt andet er SOM sædvanligt ? velkommen,
da det kommer alligevel.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Personligt HADER JEG EN SPRØJTE,
selvom der ikke ER SMERTE_ før man ser den:

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-08 22:27

Citat
Ville gerner høre, HVOR din smertegrænse ligger

Den kender INGEN før den overskrides

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 04-02-08 22:32

BTW___

KOM LIGE__ til at TÆNKE;
HVOR MEGET VIL DU SELV GØRE FOR AT UNDGÅ ? en læge

Citat
Den kender INGEN før den overskrides

Næsten og sådant, MEN hvor GÅR din grænse_____
xxxxxxxxxxxxxxxx

Har det som REGEL, kan man sove natten over,
er det IKKE HELT alvorligt: ENDNU.

Men hvad___HVIS MAN IKKE KAN FINDE FRED,
og syntes at ??? hammeren over fingeren TOG de andre smerter
Øhh___

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 04-02-08 22:33

Citat
TOG de andre smerter

Heller IKKE virkede____

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 38 point
Dato : 04-02-08 22:35

Altså en gang efter 10 bedøvelser og et par tænder der havde fat med rødderne oppe i bihulerne var det lige før at mine knyttede hænder havde flyttet et par af tandlægens tænder uden at han var bedøvet medens sveden sprang på min pande det var vist lige omkring min grænse Men har også været med til fødsler så om mit er noget at snakke om hhmmmm.

Mvh sunoFisk

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 04-02-08 22:36

min far sagde: man kan kurere tanpine, ved at slå sig over storetåen med en hammer. Altså man mærker kun den stærkeste smerte

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-02-08 22:39

Der kan jeg snakke med om begge ting suno. Og jeg kan betro dig at fødsler er det værste. Det kan ikke beskrives. Men der har i jo ikke en ærlig chance for at være med i en sådan dialog,

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-02-08 22:41

Tandlægen besøgte jeg i torsdags. Jeg havde det på samme måde men de 2 ting kan ikke samlignes

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-02-08 23:27

Den stærkeste grænse for smerte har jeg mødt en enkelt gang, en knækket tand med blottet nerve. Hvis tandlægevagten ikke havde eksisteret så ved jeg ikke hvor jeg havde været i dag. Det var smerter og mine fødsler var småting i forhold til det. Og nu hvor jeg er plaget af smerter fra slidgigt så tænker jeg ofte på tandpinen og så tager jeg ingen smertestillende piller. For så er det lige som om det ikke gør så ondt mere.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 04-02-08 23:49

Jeg har også prøvet smerte ifm. fødsel, og det er en smerte man aldrig glemmer..men jeg tror også der er så megen følelse med i den smerte så derfor fylder den også enormt.
Jeg oplever smerte utrolig forskelligt, nogen dage fylder den meget andre dage slet ikke. Jeg tror det betyder helt vildt meget hvordan man har det.
Jeg har kroniske smerter, men mærker dem ikke altid...kun hvis jeg koncentrerer mig om dem.

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 05-02-08 00:37

Citat
min far sagde: man kan kurere tanpine, ved at slå sig over storetåen med en hammer. Altså man mærker kun den stærkeste smerte

JO _ DAK´er ? men så har du JO ondt 2 steder...ODER

Citat
Altså en gang efter 10 bedøvelser og et par tænder der havde fat med rødderne oppe i bihulerne

Citat
Og jeg kan betro dig at fødsler er det værste. Det kan ikke beskrives. Men der har i jo ikke en ærlig chance for at være med i en sådan dialog,

ALLa/ + kan/ du kan da deltage.
Og grunden til tider skriver SOM jeg IKKE gør,
HAT LIDT MED DIVERSE søgemaskiner at gøre________DAS SS
xxx

Citat
Det var smerter og mine fødsler var småting i forhold til det. Og nu hvor jeg er plaget af smerter fra slidgigt så tænker jeg ofte på tandpinen og så tager jeg ingen smertestillende piller. For så er det lige som om det ikke gør så ondt mere.

JA________ikke DEN ENE ER IKKE værre END DEN 1 STE,
og # 3 var bedre end 1. ? ELLER VAR DET OMVENDT.

Men kan da LIGE nævne ''ingen'' navne ________

Men havde LIGE, før Jul fået lavet et PAR, tænder_
den med BEDØVELSEN__ passede rimeligt GODT til MIG ''tunfisk''
bare det at lægem sagde_______NU ER DEN DA I DET MINDSTE BEDØVET FØRSTE GANG/ stik

XXXXXXXXXXXXXXX
KAN kun SIGE, AT JEG EFTER DEN TUR,
I FREDAG´S FIK ondt, I EN TAND.
SOM JEG IKKE KAN ÅBNE KÆFTEN MED, var på Apoteket efter eb Treo,
HVAD SIGER DU____
Men den begynder ved øret, tager E PAR GAMLE SMERTER MED
og er ''hoppet ned i halsen på et par dage
+ den ebe side af hovedet____TÆNKER FOR SIG selv.
Heller ingen nyhed____men Auææææerqp2o47037410uejawæf7257////

XXXX
ME DET VAR JO IKKE, HVAD I SYNTES VAR DET VÆRSTE
Citat
Jeg har kroniske smerter, men mærker dem ikke altid...kun hvis jeg koncentrerer mig om dem.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-02-08 02:18

Vågner du en dag og ikke har ondt nogen steder, så er det fordi du er død (frit efter Møllehave) ellers er smerter når det gør ondt, heldigvis har jeg ikke oplevet stærke uudholdelige smerter, klagede engang over smerter efter en operation, jeg var ikke rigtig vågen men husker at sygeplejersken kom morfin i droppet, så sov jeg tre tider mere og havde ikke ond da jeg vågnede sprøjter er jeg ligeglad med, jeg mærker det faktisk ikke, det fandt sygeplejerskerne hurtig ud af og spurgte om de nye elever måtte øve sig på mig, det måtte de da hellere end gerne, søde unge piger der var en som simpelhen ikke kunne få sig til at stikke nålen i mig, for sjov pev jeg hver gang hun ville forsøge, hold da op hvor vi grinede da det var overstået hun er for øvrig en rigtig dygtig sygeplejerske i dag

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 05-02-08 02:22

Citat
Tandlægen besøgte jeg i torsdags. Jeg havde det på samme måde men de 2 ting kan ikke samlignes

Hvorfor IKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK

Citat
SMERTE ? hvad er det for dig
Fra : disken_69

F-U-K KATTEN,,, DEN SAD S-G-U lige en klo i den ene side
så nu ser jeg gul/grøn pus....

OG SÅ ___?? HVORDAN FIK JEG DEN TIL det----
godt ORD. DEN ELSKER TANDPASTA OG SKAL ALTID snuse
OG RODE lidt.

ALTSÅ HELLERE EN KAT MED SKIDT PÅ_______
END ? TAK MISSI
MEN hvaaaaaaa___ØV DEN SKAL JO NOK VÆK ALIVEL

OG KATTEN SKAL sgu HAVE ?? NEGLE ? MANECURE

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 05-02-08 02:55

Citat
der var en som simpelhen ikke kunne få sig til at stikke nålen i mig, for sjov pev jeg hver gang hun ville forsøge, hold da op hvor vi grinede da det var overstået

ja _IKKE, KOM IGANG________BARE DE IKKE FRIVLLIGT
MINDER MIG OM KLUMME_____dos/

Godkendelse af svar
Fra : disken_69

Dato : 05-02-08 03:14

Tak for svaret Sunowich.
***
ELLERS VILLE BARE fiseeeeeeeeeeee AF.
DER GAK HUL PÅ SKIDTET, OG KATTEN FIK LIDT KLØ SIDEN SIDST.
STAKKELS HANKATTER.
Nu skal jeg bare suge skidtet__________FØJ
Mangler MASSER / pus_
SGU til tider, VÆRRE AT VÆRE MENNESKE,
end 1 / flere dyreværns / IKKE BESKYTEDE = MØJKATTE.
Kan KUN håbe på LOVEN om DYR, kommer til at omhandle ALLE.

OGSÅ KLAMME KLUMME____________
SIEG.
xxx
Citat
par tænder der havde fat med rødderne oppe i bihulerne

LOL____fortænder.
sikker på DU ikke er MIN MOR__________
NEXT.

Minder mig om engang jeg brækkede
5 knogler i en en hånd_JEG SLOG KUN engang.
Fik en kanyle i ALBUEN __ som ikke kunne mærkes__
'''når det bliver gjort/ gjordt'' efter Læge????

NÅ_ den stakkels Praktikant, kunne sgu ikke rykke de
par led på plads, så han spurgte ?? sekratæren HJÆLP.

Så tænkte jeg , dengang vejede jeg 65 KG ''lægen og SEK hver sin vej'
MÅ JEG VÆRE MED ???? JA__ UPS og lægen røg lige i vasken.

Og jeg FIK ALDRIG mine knogler på plads = ? skrivefejl
ALA lllladfaå3rupeour
Kan ikke bruge et par fingre efter den DAG
Og FROSTEN bider mere i dem, end KATTEN

Aaaldrig gå Lægen´s vej.

TAKKER FOR ALLE INDLÆG

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 05-02-08 03:19

MEN___man skal jo desværre NOK omkring SMEDEN.
For at være sikker på katten ikke OGSÅ rykkede den UD.
Citat
SKÆGT nok jeg ikke fik en ''TID'' da plomben på lang sigt
skulle dræbe nerven, og plumben er hvid med gift i.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-02-08 03:25

Smerten er endnu værre når man VED at den kommer, her vil jeg også fremhæve tandlægen.

Med i det ved man jo også at ved et lidt kraftigere indgreb i munden bliver ens halve liv sat ud af funktion ½-1 dag, dvs ikke kune spise eller tale ordentligt og en smerte der breder sig til kraniet.

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 05-02-08 04:32

Citat
når man VED at den kommer

TAKKER FOR DEN.
Katten er lige kommet igen__LOL

Men som du skriver;;; HVAD DER VENTER.
Kan huske det fra lille, blandt andet tandlæge.

Men der fidens OGSÅ VÆRRE.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 05-02-08 09:27

En veninde i folkeskole besvimede hvis hun så sig selv bløde, bare en enkelt dråbe blod var nok.
Hvis hun så andres blod rørte det hende ikke. Hendes fristile indeholdt ofte blodige episoder, så min lærer kaldte hende for hende med den bloddryppende pen.
Hun er siden blevet oversygeplejerske.
Min tandlæge siger, at jeg har en meget høj smertetærskel, hvilket gør mig til en "drømme-patient"
Jeg kan huske engang, hvor jeg skulle bores og sagde nej tak til bedøvelse, med fortrydelsesret undervejs, men det blev ikke nødvendigt.
Modsat min veninde har jeg det frygteligt når jeg ser andres smerte, specielt dyr, det er som at blive skåret i mit indre, men hvis min indsat er nødvendigt er jeg cool og meget fokuseret. Senere kan jeg så få reaktioner, men det må jeg bare tage med.
Alen tanken om at skulle føde kan gøre mig meget anspændt. Nu er det ikke aktuelt, men det er jo naturligt, så hvis det var aktuel ville jeg gøre meget ud af at forberede mig med fx yoga og nok føde i vand, da det skulle være det mest smertefrie.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-08 13:50

Hov du skrev lige det mest smertefrie ang fødsel det må vist være en fejl ik Vi fik vores ande i vand Passer godt til en fiskefar men smertefrit det var det sku ikke ku jeg se ,for øvrigk knækkede konens bækkenben med et sådant smæld at det ku høres på hele hospitalsstuen Avvvvvvvvvvv

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 05-02-08 16:51

Avv det gør mig ondt. Håber hun er kommet sig.
Taget til efterretning, sætter en prop i.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-08 17:03

Jae her nogle år efter går det men kan godt huske at jeg var hos de forskellige dækfirmaer for at få en bilslange der var lille nok til at ikke nummeren røg igennem hullet i midten Baderinge dur ikke de punkterer hurtigt