/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Faglærer??
Fra : Laika_pigen
Vist : 4954 gange
20 point
Dato : 04-02-08 16:24

Jeg har gået sygemeldt gennem 4 år snart og skal igang med noget andet, da jeg ikke kan arbejde som Malersvend mere.

Jeg kunne godt tænke mig at uddanne mig til Faglærer/underviser inden for maler faget på Tekniske Skole.

Jeg ved bare ikke hvad det kræver.

Nogen som kan hjælpe til med noget evt. links til sider med nogle svar på?

Venlig Hilsen Laika_Pigen.

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 30 point
Dato : 04-02-08 16:30
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-02-08 16:54

Jeg ville da ringe til en teknisk skole og høre hvilken krav de stiller til deres undervisere.
Jeg kender en tømrer der fik arbejde som underviser på teknisk skole for ca 10 år siden så vidt jeg ved uden anden baggrund end sit fag og nogle års erfaring.

Hvis det er under revalideringslovene, så må du have en vejleder, der burde vide noget mere.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 04-02-08 17:07

Jeg har skam også en vejleder med, men ville nu bare selv prøve se om jeg ikke kunne finde noget. Det viser også at man er mere interesseret i at komme i gang med det. Efter langtidssygemelding er man kommet på Kontanthjælp og det er dælme ikke sagen. Så har nu endelig fundet ud af hvad jeg vil.

Min anden priortet er så Opmåler, f.eks i Malerens Fagforening.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-02-08 17:18

Opmåler? Er det ikke en uddannelse, som fagforeningen selv betaler? Men så slipper revalideringe vel det billegere. Prøv at spørge i fagforeningen. Det kunne da også være at de har et forslag.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 04-02-08 17:23

Det vil jeg ihvertfald prøve. Men jeg er Revaliderings berittiget op til 3,5 år.
Men det med betaling af uddannelse/omskolening ved jeg intet om. Jeg fik bare at vide jeg skulle finde ud af hvad jeg ville og hvad jeg regnede med at kunne klare på fuld tid eller 30timer ugentlig.

Så nu er jeg så kommet frem til de 2 ting.

Men første valg er som faglærer, men er desværre ikke stærk i det boglige så håber ikke det består alt for meget i det. Men ville være perfekt hvis det kunne lade sig gøre som med ham tømren du kender/kendte. Og evt. måske hvis det kunne gøres med nogle kurser for at opkvalifisere sig.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-02-08 17:39

Jeg startede selv på revalidering i 1977- Er nu folkepensionist.
Jeg fik 8-9 og 10 klasse på voksenuddannelses kursus. Derefter tog jeg en2-årig uddannelse.
De der voksenuddannelser er udmærkede også selv om man ikke er så stærk boglig når man starter.
Så jeg siger frisk mod!

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 04-02-08 18:24

Hej igen - håber ikke mit link til Faglærer uddannelsen skræmte dig

Du skriver, at du ikke er så boglig. Men der er da også andre muligheder, når du er uddannet maler.

Prøv lige at læse her fra Malerforbundets side. Her tilbyder man mange forskellige kurser, som måske er noget for dig.(Bl.a. kursus i opmåling og beregning)

http://www.maler.dk/default.asp?mod=bog&id=111

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 04-02-08 18:28

Hejsa!

Jeg har en bekendt som er lærer på en teknisk skole, hun er uddannet biolog. Hun blev ansat uden andre kvalifikationer, men skulle ved siden af arbejdet tage et pædagogikum.

se nedenstående link, her kan du læse nærmere...
http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-paedagogikumerhvervs

Held og lykke med søgningen...
Thomas

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-02-08 23:41

Du kan blive ansat på en skole for voksne og så spørge skolen om de vil betale Voksenpædagogisk kursus. Det tager vist nok 4 uger og da jeg tog det var det i hele juni måned. I juni er det for det meste skemafri i de almindelige fag, derfor ligger det der. Måske skal du selv tage det inden du bliver ansat. Ring til den Pædagogiske central i din kommune og spørg. Og ring til fagskolerne og spørg.

Godkendelse af svar
Fra : Laika_pigen

Dato : 05-02-08 08:51

Tak for svaret HelleBirgitte.

Tak for det fine link.

Tak for snakken valde.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 05-02-08 09:31

selv tak og pøj pøj