/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Rettelse af tysk stil - igen
Fra : Persian_Boy
Vist : 3275 gange
33 point
Dato : 03-02-08 19:23

Goddag igen.
Jeg har tidligere i dag oprettet et spørgsmål, men jeg kom desværre til at lukke det, så derfor har oprettet det igen .

Jeg har skrevet en tysk stil, på 198 ord, som jeg skal aflevere på tirsdag. Så jeg tænkte på, om nogle af jer har lyst og tid til at rette den?

Hilsen en 9. klasses elev .

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-02-08 20:17

Fint Persian Boy. Så mangler du bare det du har skrevet !!!!

Kommentar
Fra : Persian_Boy

Dato : 04-02-08 17:16

Ich habe Ihr Inserat in die Zeitung gelesen, und ich möchte mich um die Rolle als einen Junge in ihre TV-Produktion bewerben.
Mein Name ist Bach Jürgen, ich bin sechzehn jahre alt, und ich gehe in die 9. Klasse an das Freiheit- Gymnasium. Ich bin ziemlich gut in das Gymnasium, meine Liebelingsfächer sind Physik, Mathematik und Turnen. In meine Freizeit spiele ich Klavier und betreibe Sport, deshalb bin ich in sehr guter Form. Ich habe immer gute Laune, darum bin ich selten sauer und mürrisch. Ich bin zirka 183 Zentimeter hoch, und ich habe wenige Sommersprossen. Mein Haar ist kurz und blond, und ich habe hellblaue Augen. Ich interessiere mich für Mode Kleider und teuere Autos.
Ich will die Rolle haben, weil ich zu spielen Schauspiel lieben, und weil ich professionell Schauspieler werden will.
Ich habe kein Schauspielerische fähigkeiten, aber wenige male habe ich mit meine Klasse Schauspiel gespielt.
Ich hoffe auf eine positive Antwort, und komme gern zu einem Gespräch vorbei.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-02-08 17:55

For mig lyder det som lidt forkvaklet skoletysk, hvor du sikkert har slået mange ord op,
men alligevel har enkelte stavefejl.

Rent grammatisk har man dativ når man ikke bevæger sig, og verber skal sidst i bisætninger...
Hilsen Svend, der ikke er perfekt til tysk, men hører det dagligt.

Kommentar
Fra : Persian_Boy

Dato : 04-02-08 18:55

Kan du udpeje hvor fejlene ligger?(:

Kommentar
Fra : Persian_Boy

Dato : 04-02-08 18:59

Har rettet den en gang til:
Sehr geehrter NUTS Talents.
Ich habe Ihr Inserat in der Zeitung gelesen, und ich möchte mich um der Rolle als einen Junge in ihre TV-Produktion bewerben.
Mein Name ist Bach Jürgen, ich bin sechzehn jahre alt, und ich gehe in die 9. Klasse an das Freiheit- Gymnasium. Ich bin ziemlich gut in das Gymnasium, meine Liebelingsfächer sind Physik, Mathematik und Turnen. In meine Freizeit spiele ich Klavier und betreibe Sport, deshalb bin ich in sehr guter Form. Ich habe immer gute Laune, darum bin ich selten sauer und mürrisch. Ich bin zirka 183 Zentimeter hoch, und ich habe wenige Sommersprossen. Mein Haar ist kurz und blond, und ich habe hellblaue Augen. Ich interessiere mich für Mode Kleider und teuere Autos.
Ich will die Rolle haben, weil ich zu spielen Schauspiel lieben, und weil ich professionell Schauspieler werden will.
Ich habe kein Schauspielerische fähigkeiten, aber wenige male habe ich mit meine Klasse Schauspiel gespielt.
Ich hoffe auf eine positive Antwort, und komme gern zu einem Gespräch vorbei.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 33 point
Dato : 04-02-08 19:24

Lidt bedre, men kun få forbedrringer...

I / på gymnasiet er det ikke dativ?

Og mener ikke man bedriver sport på tysk kun treiben eller vertreiben ikke betreiben?

ville gerne ikke will men möchte

Schauspiel før zu spielen

An i stedet for zu etc.

men som sagt jeg er ikke ekspert i skriftlig tysk, hører kun når noget lyder forkert, Svend

Kommentar
Fra : Persian_Boy

Dato : 04-02-08 21:06

Så nu har jeg rettet den igen .

In der Zeitung „Bravo“ habe ich, das Inserat zu Ihrer TV-Produktion gelesen, und ich möchte mich um die Rolle, als einen junge bewerben.
Mein Name ist Arvin Nahavandipour. Ich bin sechzehn jahre alt, und besuche die 9. Klasse des Freiheit-Gymnasium in Berlin. Meine Liebelingsfächer sind Physik, Mathematik und Turnen. In meiner Freizeit spiele ich Klavier und betreibe Sport und bin deshalb in sehr guter Form. Ich habe immer gute Laune, darum bin ich selten sauer und mürrisch.
Ich bin zirka 183 Zentimeter hoch, und ich habe ein paar Sommersprossen. Mein Haar ist kurz und blond, und ich habe hellblaue Augen. Ich interessiere mich für modeischer Kleider und teure Autos.
Ich möchte die Rolle haben, weil ich zu spielen Schauspiel lieben, und weil ich professionell Schauspieler werden will.
Ich habe keine schauspielerische Fähigkeiten, aber wenige male habe ich mit meiner Klasse Schauspiel gespielt.
Ich hoffe auf eine positive Antwort, und komme gern zu einem Gespräch vorbei.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-02-08 21:10

Jeg synes det lyder godt, men jeg er jo heller ikke expert.

Det er i morgen du skal aflevere ikk??

Kommentar
Fra : Persian_Boy

Dato : 04-02-08 21:14

Jo

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-02-08 21:16

Jamen så er det da godt at du fik rettet den så meget. Er du ikke selv tilfreds??

Kommentar
Fra : Persian_Boy

Dato : 04-02-08 21:22

Jo, helt bestemt. Men jeg har brugt ret lang tid på at rette den, så jeg håber jeg får en god karakter

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-02-08 21:23

Bruger I stadig 13 skalaen?

Kommentar
Fra : Persian_Boy

Dato : 04-02-08 21:25

Nej, vi er gået over til 12-skalaen - er det ikke det den hedder?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-02-08 21:27

Aner det ikke hehe. Du får et 10 tal på den gl. skala tror jeg....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-02-08 21:28

Så må du hellere huske at give Svend point for hans hjælp til dig...

Kommentar
Fra : Persian_Boy

Dato : 04-02-08 21:30

Nå ja, var lige ved at glemme det - tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : Persian_Boy

Dato : 04-02-08 21:31

Tak for svaret svendgiversen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-02-08 21:32

Det var så lidt Persian boy... good luck

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-02-08 21:43

Selv tak, Svend